Mistrz zamienił WRC na Peugeota 206 XS! Co na to Toyota?

Mistrz zamienił WRC na Peugeota 206 XS! Co na to Toyota?

SebastienOgier-2006-2007-Peugeot206

Podaj dalej

Sebastien Ogier, wielokrotny rajdowy mistrz świata, a obecnie kierowca Toyoty, zszokował cały rajdowy świat, gdy postanowił zamienić swojego Yarisa WRC na dużo słabszego Peugeota 206 XS. Co go do tego skłoniło?

Peugeot 206 XS – rajdówka młodych

Francuski producent w historii motorsportu stworzył najlepszy program rozwoju młodych talentów. Pamięta go również wielu polskich kibiców, którzy mogli oglądać młodych zawodników na Rajdach Młodych. Imprezy rozgrywane na parkingach i placach miały charakter próby konkursowej jazdy samochodem i mógł w niej wziąć udział każdy, kto miał prawo jazdy i nie więcej niż 25 lat.

Sebastien Ogier
fot. Toyota Gazoo Racing

Kolejnym szczeblem rozwoju był rajdowy puchar Peugeota. Najpierw używano modeli 106, a następnie niemal już kultowych 206-ek. Również ta forma rywalizacji była niezwykle popularna w kraju nad Wisłą. Wystarczy wspomnieć, że startowali w nim m.in. Kajetan Kajetanowicz, Grzegorz Grzyb, Łukasz Habaj, Dariusz Poloński czy obecny szef polskiego oddziału M-Sportu: Maciej Woda. Triumfator pucharu w Polsce w kolejnym roku bronił fabrycznych barw marki na trasach RSMP za kierownicą auta klasy S1600. Podobne inicjatywy były również organizowane w innych krajach i z nich wywodzi się wielu rajdowych mistrzów.

Rajdowy Peugeot 206 XS w dużej mierze, by ograniczyć koszty bazował na cywilnym modelu. Auto było wyposażone w silnik o pojemności 1,6 litra, który miał moc 110 koni mechanicznych.

Peugeot 206 – pierwsza rajdówka mistrza świata

Swoją rajdową przygodę w Peugeocie 206 XS zaczynał także Sebastien Ogier, obecnie najbardziej utytułowany kierowca w stawce mistrzostw świata. W 2006 roku wywalczył szóste miejsce we francuskim pucharze Peugeota, by rok później zdobyć trofeum. Otworzyło mu to drzwi na szerokie wody, ponieważ sezon 2008 spędził na trasach mistrzostw świata. Francuz został wówczas mistrzem świata juniorów. Od sezonu 2009 regularnie bronił fabrycznych barw w WRC.

By przypomnieć mistrzowi świata jego pierwszą rajdówkę Michelin Motorsport postanowił odbudować jego auto i wręczyć mu je podczas wizyty Francuza w oponiarskiej fabryce. – Stało się! Odebrałem swój pierwszy samochód rajdowy. Włożono niesamowitą pracę, by przywrócić go do stanu pierwotnego. Mogę Wam powiedzieć, że nadal fajnie jeździ – komentował Ogier sytuację w mediach społecznościowych.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News