W związku z powstaniem drabinki rozwoju FIA pod koniec zeszłego roku zadecydowano, że rywalizacja juniorów w autach z napędem na cztery koła zostanie zorganizowana w samochodach klasy Rally3. W martwym punkcie zostali jednak zawodnicy, którzy korzystają z pojazdów klasy Rally2 i chcieli rywalizować w juniorskiej stawce. Z pomocą wyszedł Michelin, który w ramach nowej klasy będzie poszukiwał rajdowe talenty mające mniej niż 28 lat.
Nowa klasa, nowe możliwości
Nowa klasa utworzona z producentem opon da również zawodnikom pewne dodatkowe możliwości. Kierowcy mogą liczyć m.in. na niższe ceny opon, współpracę z inżynierem Michelina oraz szansę odwiedzenia siedziby marki w roli VIP-a.
– Restrukturyzacja juniorskich kategorii dała nam możliwość nowego rozpoznawania i motywowania kierowców mających maksymalnie 28 lat i którzy korzystają z aut klasy Rally2. Rozpoczęcie ERC-MICHELIN Talent Factory to świetna okazja. Nie możemy się doczekać pierwszych zgłoszeń – mówił Jean-Baptiste Ley, koordynator FIA ERC.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że połączymy siły z Eurosport Events i wesprzemy tak doskonałą inicjatywę. Jest wielu obiecujących młodych kierowców, którzy spełniają kryteria kwalifikacyjne. Mamy nadzieję, że korzyści płynące z członkostwa w klasie pomogą im w walce o jak najlepsze wyniki w mistrzostwach Europy – dodał Julien Vial z Michelin Motorsport.
Gdzie powalczą kierowcy?
Organizatorzy zaplanowali sześć rund, a sezon rozpocznie się na początku maja od Rajdu Azorów. W połowie czerwca stawka przeniesie się do Polski, a na początku lipca na Łotwę. Drugą część sezonu utworzą asfaltowe rajdy we Włoszech (Roma Capitale) i Czechach (Barum) oraz szutrowy w Portugalii (Fafe).
Przypomnijmy, że jednym z zawodników, który może wziąć udział w rywalizacji jest reprezentant ORLEN Team: Mikołaj Marczyk. Były mistrz Polski w zeszłym roku zaliczył sezon w stawce juniorów i został sklasyfikowany na czwartym miejscu.