Kubica ze spokojną nocą
Tegoroczna rywalizacja wygląda na bardzo spokojną i mamy mało żółtych flag oraz ogłaszanych wolnych stref oraz pełnych neutralizacji. Sprawia to, że walka o zwycięstwo rozstrzyga się w bezpośredniej walce i tylko niewielka dawka szczęścia sprawia, że jedna z ekip zyskuje nieco więcej sekund na żółtych flagach.
Po szesnastu godzinach jazd Robert Kubica wraz z kolegami znajduje się na piątym miejscu w klasyfikacji generalnej, drugim w LMP2. Polak zasiadł za kierownicą auta chwilę przed północą, by zaliczyć 36 okrążeń toru. Następnie kibice mogli oglądać poczynania Louisa Deletraza, który przejechał taki sam dystans jak Polak. Nocne jazdy dla Prema ORLEN Team zakończył Lorenzo Colombo. Włoch zaliczył 33 okrążenia i oddał auto Robertowi Kubicy, który rozpoczął poranną część jazd.
Czytaj też: Mikołaj Marczyk wytrzymał presję. Rywal wypadł z trasy
Toyota na czele z i problemami
Na czele wyścigu nadal znajdują się dwie Toyoty, ale chwilę przed ósmą awarii uległa ta oznaczona numerem siedem, która znajdowała się na drugim miejscu. Jose Maria Lopez zdołał dojechać do boksów, po tym, gdy zaparkował na chwilę na torze. Awarii uległ system paliwowy. Paradoksalnie mechanicy nie mogli od razu wziąć się za naprawy, ponieważ system informujący o uziemieniu jednostki hybrydowej nie zezwalał na dotknięcie auta.
W tych okolicznościach ósemka japońskiej marki miała okrążenie przewagi nad siódemką. Trzeci Glickenhuas tracił trzy okrążenia. Najszybsza z ekip LMP2: JOTA znajdowała się na czwartym miejscu, cztery okrążenia za liderami. Robert Kubica tracił do najlepszych w klasie półtorej minuty i miał podobną przewagę nad drugim Glickenhausem. W LMP2 Polak o ponad dwie minuty wyprzedzał drugie auto ekipy JOTA. Polski zespół Inter Europol Competition sklasyfikowany był na jedenastym i piętnastym miejscu w klasie.
W LMGTE Pro Corvetta z numerem 64 miała ponad 20 sekund przewagi nad Ferrari AF Corse. W LMGTE Am Porsche ekipy Hardpoint Motorsport miało podobną przewagę nad Aston Martinem TF Sport, ale jeden pit stop mniej.