Ten artykuł powstał w ramach płatnej współpracy z ORLEN.
Niezwykle trudne warunki
Nie tylko pogoda utrudnia zadanie zawodnikom. Już sam Rajd Akropolu jest wyjątkowo trudną rundą, słynącą z rozkopanych dróg i wielu kamieni, których nie sposób ominąć, jadąc z wysokimi prędkościami. To powoduje, że często zawodnicy uszkadzają opony, co spotkało także duet ORLEN Rally Team. Polacy z przebitym kołem dotarli do mety, unikając na szczęście zmiany na odcinku, która kosztowałaby sporo więcej czasu.
– Trudy Rajdu Akropolu dają nam się we znaki, druga przebita opona. Nie jesteśmy w stanie omijać wszystkich kamieni, one po prostu leżą na całej drodze, miejscami to są wręcz głazy. Musimy ryzykować, choć i tak jedziemy ostrożnie w niektórych miejscach, gdzie mamy zapisane w notatkach te głazy, aczkolwiek woda wypłukała mocno drogę i jeszcze bardziej je odsłoniła. Trudno się jedzie, trzeba mieć bardzo szeroko otwarte oczy, a czasami to nie wystarcza. Tempo jest dobre, więc to jest dla mnie najważniejsze, bo walczymy z kierowcami fabrycznymi. Wytrzymujemy to ciśnienie, więc uśmiech na twarzy jest, choć mógłby być większy – powiedział Kajetan Kajetanowicz, reprezentant ORLEN Rally Team.
Na sobotnie zmagania organizator przygotował sześć odcinków specjalnych, po dwa przejazdy prób Pavliani (24,25 km), Karoutes (28,49 km) i Eleftherohori (18,02 km). Etap liczy łącznie ponad 141 kilometrów i jest najdłuższym w całym rajdzie.
Rajd Akropolu 2023 – WRC2 po OS9
1. Rossel/Dunand (Francja, Citroën C3 Rally2) 1:49:28,2 s
2. Greensmith/Andersson (Wielka Brytania/Szwecja, Škoda Fabia RS Rally2) +7,6 s
3. Pajari/Mälkönen (Finlandia, Škoda Fabia RS Rally2) +27,1 s
4. Mikkelsen/Eriksen (Norwegia, Škoda Fabia RS Rally2) +43,6 s
5. Joona/Shemeikka (Finlandia, Škoda Fabia RS Rally2) +51,2 s
6. Kajetanowicz/Szczepaniak (Polska, Škoda Fabia RS Rally2) +57,2 s
7. Munster/Louka (Luksemburg/Belgia, Ford Fiesta Rally2) +1:15,0 s
8. Fourmaux/Coria (Francja, Ford Fiesta Rally2) +2:09,4 s
9. Marczyk/Gospodarczyk (Polska, Škoda Fabia RS Rally2) +2:26,1 s
10. Cachón/Jandrín (Hiszpania, Citroën C3 Rally2) +2:51,4 s