Hybrydowe WRC jednak zbyt niebezpieczne? Producent wzywa do zaprzestania testów

Już w przyszłym roku w rajdowych mistrzostwach świata mają zadebiutować hybrydowe samochody klasy WRC, ale czy tak się stanie? Dziś producent elektrycznych podzespołów wezwał do zwrotu części.

Hybrydowe WRC jednak zbyt niebezpieczne? Producent wzywa do zaprzestania testów
Podaj dalej

Czas ucieka nieubłaganie i zespoły rozpoczęły już przygotowania do sezonu 2022. Nawet Hyundai, który jako ostatni ogłosił pozostanie w stawce miał już okazję przetestować pierwsze podzespoły. M-Sport i Toyota testowały już pierwsze modele nowych aut Rally1.

Jednak zespoły zostały poproszone o zaprzestanie testów i zwrócenie dostarczonych części firmy Compact Dynamics, która wygrała przetarg. Żaden z zespołów nie chciał komentować sytuacji, podobnie jak producent podzespołów.

Z tego, co możemy zrozumieć, wystąpił istotny problem z jedną z baterii. Zespoły otrzymały wiadomości mailowe w piątek po południu. Zawarta w niej była prośba o zaprzestanie testów i jak najszybszy zwrot silników oraz akumulatorów – mówił informator DirtFisha.

W związku z problemami FIA zdecyduje się na odroczenie wprowadzenie hybrydowych napędów. Przypomnijmy, że za dwa lata mają one pojawić się również w autach klasy Rally2/R5.

Przeczytaj również