Dakar 2021 - Autobus z napisem koniec, czyli kto zamyka stawkę

Dakar 2021 - Autobus z napisem koniec, czyli kto zamyka stawkę

Podaj dalej

Podczas, gdy wszyscy ekscytują się walką najlepszych na tegorocznym Rajdzie Dakar, postanowiliśmy przyjrzeć się, kto zamyka stawkę poszczególnych kategorii.

Autobus z napisem koniec to film, który został nakręcony w czasach PRL na kolarskim Wyścigu Pokoju. Opowiada o duńskim kolarzu, który na każdym etapie zamyka peleton i do mety dojeżdża tuż przed tytułowym pojazdem. My dziś sprawdzimy, kto wcielił się w rolę Duńczyka na pierwszym etapie Rajdu Dakar.

Motocykle, quady, T3 i T4

W stawce motocyklistów ostatnia jest debiutująca w imprezie Sara Jugla, która nie miała zbyt wiele czasu na odpoczynek przed kolejną częścią rywalizacji. Francuzka straciła do najlepszego blisko dziewięć godzin, a dodatkowo otrzymała ponad dwanaście i pół godziny kary. Już po pierwszym etapie jej strata wynosi ponad 21 i pół godziny.

Nicolas Robledo Serna zamyka klasyfikację zawodników na quadach. Kolumbijczyk podobnie jak Francuzka otrzymał dwanaście godzin kary i do lidera traci blisko 19 i pół godziny.

Znany dobrze z tras WRC Kris Meeke zamyka stawkę klasy T3. Brytyjczyk wczoraj zmagał się z przebitymi oponami oraz kilkoma awariami. Do mety dotarł ponad siedem godzin za liderką, a dodatkowo otrzymał dwanaście godzin kary.

Najmniejsza różnica między pierwszym i ostatnim zawodnikiem jest w klasie T4. Javier Velez pilotowany przez Mateo Moreno do najlepszego stracił ponad cztery i pół godziny, ale uniknął kar.

Ciężarówki, samochody i Dakar Classic

W stawce ciężarówek francuskie trio Gonzalez/Plaindoux/Prot pojawiło się na mecie ze stratą blisko 47 godzin. Erik van Loon i Sebastien Delenaunay w Toyocie stracili ponad sześć godzin w najbardziej prestiżowej klasyfikacji samochodów.

W stawce Dakar Classic, która rywalizuje na zasadach rajdu na regularność, na ostatnim miejscu sklasyfikowani są Roberto Camporese i Umberto Fiori w Peugeocie 504 Pick Up. Do liderów trasą blisko 49 tysięcy punktów.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News