Al-Attiyah straszy od startu. Ciasno w czołówce

Al-Attiyah straszy od startu. Ciasno w czołówce

Kuba Przygoński Mini Dakar 2022 ORLEN Team Platinum

Podaj dalej

Załogi samochodów terenowych mają już za sobą pierwszą próbę tegorocznego Rajdu Dakar. Faworyci nie zawiedli i możemy spodziewać się tylko jeszcze bardziej zaciętej walki.

Dobry start ORLEN Team

Najlepszy na pierwszej próbie tegorocznej batalii był Nasser Al-Attiyah. Katarczyk korzystający z Toyoty, przed startem nie krył, że sam siebie uznaje za faworyta tegorocznej imprezy, co chciał zaprezentować już na pierwszej próbie rywalizacji. Nie można jednak mówić o dominacji. Drugi Carlos Sainz zapewnił ekipie Audi pierwsze oesowe podium. Hiszpan stracił do rywala dwanaście sekund. Czołowa trójkę uzupełnili Henk Lategan i Brian Baragwanath. Drugi kierowca Toyoty oraz korzystający z Century CR6 Afrykaner stracili do najlepszego 36 sekund. Piąty był Sebastien Loeb. Legenda WRC startująca konstrukcją Prodrive’u rozminęła się z oesowym podium o sekundę.

Mniej niż minutę na próbie stracili także Yazeed Al-Rajhi, Nani Roma i Giniel de Villiers. Jakub Przygoński, który prowadzi Mini Buggy rozpoczął batalię od dziewiątego rezultatu. Kierowca ORLEN Team był wonniejszy od triumfatora o minutę i sekundę. Martin Prokop za kierownicą Forda Raptora rozpoczął walkę od szesnastego czasu. Czech był jednak wolniejszy od zespołowego kolegi o zaledwie siedemnaście sekund.

Najkrótszy na start

Na start imprezy organizatorzy zaplanowali prolog. Krótka próba wliczana do klasyfikacji generalnej rajdu z pozoru może wyglądać na łatwą, ale nie można jej lekceważyć. Wyniki ustalą kolejność startu do właściwej batalii. Nowością będzie wybór przez czołową piętnastkę pozycji startowej do kolejnego etapu.

19-kilometrową próbę zaplanowano na drodze z Dżuddy do Hail. Trasa ma przebiegać po polnych drogach oraz niewielkich wydmach. Cały etap będzie mierzył aż 614 kilometrów.

Uderzenie w połowie długiej dojazdówki. Ta 19-kilometrowa przejażdżka na polnych drogach i małych wydmach da uczestnikom szansę przetestowania swoich pojazdów. Co ważniejsze, oddzieli również ziarna od plew, by ustalić kolejność startu do następnego etapu. Wyniki przyczynią się również do osobliwej ceremonii podczas odprawy. Piętnastu najlepszych zawodników w każdej kategorii w odwrotnej kolejności do rezultatów wybierze swoją pozycję startową do odcinka 1B. Spodziewaj się blefowania! – czytamy w opisie organizatorów.

Miasto startu i mety

Dżudda jest głównym ośrodkiem przemysłowym, handlowym i kulturalnym kraju. W mieście znajdują się ważne porty handlowe oraz pasażerskie. Jest to główny punkt tranzytowy pielgrzymek do Mekki. W Dżuddzie mieszka ponad 3,4 miliona ludzi.

Hail to miasto w północno-zachodniej Arabii Saudyjskiej. Jest stolicą prowincji i największym miastem regionu. W 2018 roku w mieście mieszkało ponad 600 tysięcy osób. Miasto koncentruje się głównie na rolnictwie. Przoduje w produkcji zbóż, daktyli i owoców. Duży procent pszenicy produkowanej w całej Arabii Saudyjskiej pochodzi z Hail. To również ojczyzna rodziny Rashidów, historycznych rywali saudyjskiej rodziny królewskiej.

Dakar 2022 – Prolog – Wyniki samochody

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News