Ile kosztuje rajdowa Lancia Ypsilon Rally4 HF?
Lancia jest najbardziej utytułowanym producentem w historii Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC). Włoska marka zdobyła rekordowe 10 tytułów i być może wkrótce powalczy o poprawienie rekordu. Na razie powraca do rajdów stopniowo. Zbudowano już prototyp Lancii Ypsilon Rally4 HF, czyli przednionapędowej rajdówki o mocy 212 KM. Na wyposażeniu jest m.in. sekwencyjna skrzynia biegów Sadev czy wyczynowe amortyzatory Ohlins.
Od dziś w Stellantis Motorsport Racing Shop można składać zamówienia na wyczynowego Ypsilona w cenie 74 500 euro (ok. 325 tys. zł). Jego homologację zaplanowano na 1 stycznia 2025 r. Dostawy będą realizowane już po nowym roku. To zupełnie nowa konstrukcja, na nowej platformie CMP grupy Stellantis. Nie jest to zatem w pełni bliźniacza konstrukcja do aut Rally4 tego koncernu na bazie Peugeota 208 i Opla Corsy.
Puchar markowy drogą kontraktu na ERC
Jednocześnie poinformowano o powstaniu pucharu markowego Lancia Rally Trophy. Kalendarz będzie składał się z 6 rund i będzie towarzyszył rajdom z przyszłorocznych mistrzostw Włoch. Zacznie się prawdopodobnie od drugiej rundy włoskiego czempionatu w okolicach kwietnia. Przewidziano trzy kategorie wiekowe Junior (poniżej 25 lat), Master (25-35) i Expert (powyżej 35).
Zdobywcy pucharu otrzymają kontrakt na starty w europejskim czempionacie w fabrycznym zespole Lancia Corse HF. Do Lancia Rally Trophy mogą zgłaszać się kierowcy z różnych krajów, także z Polski. Koszt rejestracji do cyklu to 2 500 euro (prawie 11 tys. zł) i obejmuje wszystko, czyli wyposażenie, serwis i działania marketingowe. Samochód należy kupić lub wynająć we własnym zakresie. Pula nagród w przeciągu całego sezonu wynosi ok. 300 tys. euro (1,3 mln zł).
Lancia Ypsilon będzie także w Polsce
Nowa generacja Lancii Ypsilon przywraca włoską marką na inne rynki niż włoski. Samochody kultowego brandu kupimy m.in. w Polsce. Ypislon to hatchback segmentu B klasy premium. Będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia. Oprócz standardowej będą to full-opcja LX oraz luksusowa Edizione Cassina. Miękka hybryda zaoferuje moc 100 KM z 3-cylindrowego silnika 1.2 (taki jak w rajdówce) z 48-woltową instalacją.
Elektryczna odmiana będzie dysponować mocą 156 KM i baterią o pojemności 51 kWh. Zasięg samochodu przekroczy 400 km (wg WLTP) a na szybkiej ładowarce ładowanie od 20 do 80 proc. zajmie 20 minut. Zasięg na 100 km uzupełnimy już po 10 minutach (na szybkim ładowaniu). W ofercie znajdzie się też sportowy elektryk, Lancia Ypsilon HF z 280-konnym silnikiem. Przyspieszenie do setki zajmie mu tylko 5,8 sekundy. Ta odmiana uzyska m.in. obniżone zawieszenie i szerszy rozstaw kół.