Łada Xray to po prostu podwyższony kompaktowy hatchback. Sam producent określa ten model mianem crossovera, ponieważ już w bazowej wersji Xray wyróżnia się sporym prześwitem (195 mm) i zawieszeniem wzmocnionym specjalnie na rosyjskie drogi. Xray to konstrukcja mocno spokrewniona z Dacią Sandero.
W bogatej wersji z mocnym silnikiem benzynowym 1.8 o mocy 122 KM samochód otrzymał tempomat i ogranicznik prędkości. Oprócz tego pojawiło się oświetlenie w drugim rzędzie siedzeń oraz lampki w przednich drzwiach. Oprócz tego zamontowano plastikową listwę ochronną przy bagażniku, która chroni przed uszkodzeniem lakieru.
Producent chwali się, że specjalnie na potrzeby modelu z serii Cross (bardziej terenowego) zaprojektowano nowe ustawienia charakterystyki silnika oraz układu kontroli trakcji. Kierowca będzie mógł wybrać spośród trzech trybów: śnieg, piasek i błoto. Do tego dojdzie jeszcze opcja sport.
W topowej wersji XRAY Exclusive w standardzie kierowca dostaje tapicerkę z alcantary, podgrzewane przednie fotele, kierownicę i gałkę wajchy zmiany biegów pokryte ekologiczną skórą, eleganckie, czarne wykończenie wnętrza, lampki LED, automatyczną klimatyzację (jednostrefową), ekran i system multimedialny prosto z Dacii (nawigacja, Bluetooth, USB), kamerę cofania oraz czujniki parkowania. Pod maską pracuje topowa jednostka 1.8 o mocy 123 KM.
Łada Xray cieszy się dużą popularnością na rodzimym rynku. W ubiegłym roku sprzedano ponad 33 tys. egzemplarzy tego modelu, co dało 9. miejsce w rankingu popularności w Rosji. Za najlepiej wyposażoną wersję trzeba zapłacić około 51 tysięcy złotych.