Peugeot Partner to klasyka gatunku
Niewiele jest na rynku samochodów użytkowych modeli, które dorównałyby, a tym bardziej przebiły sukces, jaki osiągnął Peugeot Partner. Pierwsza generacja osobowo-dostawczego kombivana segmentu C była produkowana od 1996 roku. Na rynku motoryzacyjnym była to rewolucja. Dostaliśmy tu idealny wręcz samochód dla firm. W jednej konfiguracji był po prostu niezbyt dużym dostawczakiem. Czasami zdarza się, że musimy coś przewieźć… ale nie jest tego aż tak dużo, żeby zawracać sobie głowę z dużym busem. Wtedy auto takie jak Partner jest jak znalazł.
Z drugiej strony w innej konfiguracji mamy tutaj do czynienia ze zwykłym samochodem osobowym. Wielomiejscowym, wygodnym, bardzo funkcjonalnym. W obu tych wersjach jest to idealne rozwiązanie dla wielu firm. To taki samochód, który może przydać się niemal do wszystkiego. Dodajmy, że w niektórych wersjach, z silnikami dieslowskimi, spalanie potrafiło wynosić tu średnio 5,5 litra na 100 kilometrów. Oczywiście zapomnijmy o czymś takim, jak świetne osiągi i dynamiczna jazda. Nic takiego nie będzie tu miało miejsca, bo nie o to chodzi w tego typu autach.
Przepis na sukces
Peugeot Partner pierwszej generacji produkowany był przez 14 lat. W międzyczasie, od lipca 2008 roku ruszyła produkcja drugiej generacji. Przede wszystkim samochód wyglądał już o wiele ładniej i bardziej nowocześnie. Nie, żeby miało to większe znaczenie w kontekście aut użytkowych, ale to fakt. W 2018 roku na rynek trafiła trzecia generacja, która jest produkowana do dzisiaj. I już samo to wiele nam mówi. Skoro Partner jest na rynku od 29 lat i ciągle powstają nowe generacje, to znaczy, że samochód jest wielkim sukcesem. W przeciwnym wypadku, gdyby nie było na niego popytu, Peugeot dawno temu zdecydowałby się na zakończenie projektu.
Tak się jednak nie dzieje. Partner jest ładny, praktyczny, uniwersalny, wielozadaniowy, wytrzymały i jak na swoje gabaryty, również oszczędny. Kierowcy doceniają tutaj też dobre silniki. Z racji tego, że jest to świetne auto firmowe… sam mimowolnie miałem z nim styczność. I dodam od siebie, że oprócz tego wszystkiego, o czym napisałem wcześniej, tym autem po prostu bardzo dobrze się jeździ. Peugeot świetnie się prowadzi, jest wygodny i naprawdę przyjemny. Pierwszą generację Partnera można dziś kupić za 10 tysięcy złotych. Drugą nawet za 20. Jeśli ktoś potrzebuje takiego samochodu a jego stan jest zadowalający… chyba nie ma się nad czym zastanawiać.
Zdjęcia: Peugeot / Stellantis