Prestiż i luksus, czyli BMW Serii 7
BMW Serii 7 to grupa samochodów klasy luksusowej. Pierwsza generacja powstawała w latach 1976-1986. Przez te 10 lat wyprodukowano prawie 300 tysięcy egzemplarzy modelu, który z założenia powstawał jako najbardziej luksusowy samochód w ofercie BMW. Szukając samochodu na teraz… pierwszą generacją, którą powinniśmy tutaj rozważyć, jest czwarta. Mowa tu o latach 2001-2008. Okej – umówmy się, to nie jest najnowsza opcja. Natomiast łączy w sobie kilka bardzo istotnych cech.

Doszło tu do prawdziwej rewolucji jeśli chodzi o wygląd auta. Wyszedł on bowiem już spod ołówka Chrisa Bangle’a. W mojej opinii samochód wygląda przepięknie. Do tego jest kapitalnie wyposażony. W tamtych czasach wiele systemów zastosowanych w Serii 7 było absolutną nowością. I BMW korzystało z nich jeszcze przez długie lata. Ale w końcu to Seria 7. Prestiż, luksus, najlepsze wyposażenie i najlepsze osiągi. To jest samochód dla tych, którzy chcą się wyróżniać. Którzy mają ochotę na „coś więcej”.
Jakie są dziś ceny?
BMW Serii 7 czwartej generacji było dostępne w kilku wersjach silnikowych. Benzynowe to zakres pojemności od 3 do 6 litrów i mocy od 231 do 444 koni mechanicznych. Część tych jednostek to legendarne V8, czy V12. W dieslach pojemność to od 3,0 do 4,4 l i moc od 218 do 330 koni. Wrażenie robi też moment obrotowy. W benzyniakach to maksymalnie 600 a w dieslach aż 750 Nm. Najszybsze wersje przyspieszają do setki w czasie krótszym, niż 6 sekund. Tym „najwolniejszym” zajmuje to do 8 sekund. Średnie zużycie paliwa? Niższe, niż mogłoby się wydawać. Nawet okolice 10 litrów w silnikach benzynowych i 8 litrów w silnikach diesla. Biorąc pod uwagę moc, osiągi, rozmiar i wagę auta, nie uważam, aby to było sporo.

Na portalu „Autocentrum” ocena średnia to znakomite 4,5 na 5. Odsetek tych, którzy bez wahania kupiliby to auto ponownie? 93%. To są absolutnie topowe wartości. A co z ceną? Nieuszkodzoną, czwartą generację BMW Serii 7 można dziś kupić nawet do 15 tysięcy złotych. Tutaj wybór może być jeszcze nieco ograniczony, natomiast do 25 tysięcy złotych… każdy znajdzie coś dla siebie. Czy to dużo? Z jednej strony mamy do czynienia z autem z pierwszej dekady XXI. wieku. Które dziś może mieć już ponad 20 lat. Z drugiej… to BMW Serii 7.
Zdjęcia: BMW