Ten SUV ma wszystko, aby zachęcić
SsangYong Rexton pojawił się na rynku w 2001 roku. Pierwotny zamysł był taki, aby był to SUV klasy średniej, natomiast z biegiem czasu jego charakterystyka nieco się zmieniała. Rexton przekształcił się w SUV-a klasy wyższej. Jednocześnie został flagowcem – największym, topowym i najbardziej luksusowym samochodem tego segmentu w ofercie południowokoreańskiego producenta. Automatycznie… był wciąż przystępny cenowo. Być może w ofercie SsangYonga zaliczał się do górnej półki cenowej, jednak globalnie cena – w porównaniu do konkurencji – była bardzo uczciwa.

Od samego początku SsangYong Rexton zbierał bardzo dobre oceny. Na portalu „Autocentrum” wynosi ona około 4,4 na 5 w kolejnych generacjach. Opinie w przeważającej większości są bardzo pozytywne. Ludzie doceniają go za przestrzeń w środku, silniki, karoserię… czy właśnie za stosunek ceny do jakości. Mówi się wprost, że to idealne połączenie najlepszych cech innych segmentów. To taki SUV, którym z przyjemnością można poruszać się po mieście, ruszyć w długą trasę, ale też automatycznie można bez większego strachu wjechać w teren, za co odpowiada napęd na cztery koła.
Warto się nim zainteresować?
Należy podkreślić, że Rexton bardzo dobrze wypadał we wszelakich testach bezpieczeństwa. Ludzie doceniali go też za bogate wyposażenie. Co z silnikami? Tu jest naprawdę całkiem nieźle. Wśród jednostek benzynowych znajdziemy zakres pojemności od 2,3 do 3,2 litra i moc od 140 do 220 koni mechanicznych. Nieco większy wybór na przestrzeni lat był jednak wśród jednostek dieslowskich. Były to w większości silniki dosyć duże i mocne. Najsłabszy wariant na przestrzeni lat generował 120 koni mechanicznych, ale nie brakowało też takich po 160, czy 180 koni. Oczywiście duże i w większości mocne silniki musiały też przekładać się na spalanie. Nie spodziewajmy się tu wartości po 4, czy 5 litrów. Natomiast tak czy inaczej wiele osób jest tym spalaniem mile zaskoczona, biorąc pod uwagę to, co wspomniałem przed momentem i gabaryty Rextona.

Ile dziś kosztuje świetny, jakościowy SUV od SsangYonga? Znajdziemy ten samochód za mniej, niż 20 tysięcy złotych. Mowa tutaj oczywiście o egzemplarzach sprzed 2010 roku, raczej z przebiegiem powyżej 150 tysięcy kilometrów. Do 30 tysięcy złotych wybór jest już zdecydowanie większy. To ceny porównywalne do jakościowych SUV-ów europejskich z podobnych roczników. Tu jednak mówimy o samochodzie klasy wyższej, prawdziwym flagowcu.
Zdjęcia: KG Mobility