Ten SUV ma w sobie wszystko
Na liście ulubionych samochodów z segmentu SUV wśród Polaków bardzo wysoko znajduje się BMW X6. Bardzo ładnie określa się go jako „SUV coupe klasy wyższej”. Samochód trafił do produkcji w 2007 roku. Według ekspertów stał się prekursorem dla aut z tego segmentu w klasie premium. W gruncie rzeczy miał on być połączeniem samochodu rodzinnego, terenowego, sportowego… i limuzyny. Wiem, że teoretycznie trudno jest to wszystko połączyć, ale mam wrażenie, że w przypadku BMW X6 to się udało.
Każda z trzech dotychczasowych generacji była oferowana zarówno z silnikami benzynowymi, jak i typu diesel. W przypadku tych pierwszych, moc w niektórych przypadkach przekraczała nawet 500 koni mechanicznych. Jeśli jednak chodzi o diesel, to oscylowała ona w okolicach 200-300 koni w zależności od modelu. Okres produkcji pierwszej generacji przypada na lata 2007-2014, drugiej na lata 2014-2019, zaś trzecia produkowana jest od 2019 roku po dziś dzień. Dlaczego warto zwrócić uwagę na te BMW X6 z silnikiem diesla?
Pierwsza generacja wciąż na topie
Jeśli chodzi o pierwszą generację, to kierowcy najbardziej doceniają silniki diesla o mocy 245 oraz 306 koni mechanicznych. Mowa tutaj oczywiście o klasycznych, 3-litrowych, 6-cylindrowych silnikach. Oczywiście wszystkie te modele to XDrive, a więc oferują napęd na cztery koła. Samochód rozpędzi się do ponad 230 km/h, zaś pierwszą setkę osiągnie w 6-7 sekund. No dobrze, natomiast jak przy takich osiągach prezentuje się spalanie? Jest to około 7,5 litra diesla w cyklu mieszanym i mniej niż 7 na trasie. Przy zbiorniku paliwa o pojemności 85 litrów bez problemu przejedziemy ponad 1100 kilometrów.
W przypadku drugiej generacji można zwrócić uwagę na model o mocy 248 koni mechanicznych. Na większą prędkość maksymalną, lepsze przyspieszenie… i niższe spalanie. Trudno w to uwierzyć, ale ten diesel w cyklu mieszanym pali 6 litrów, a w trasie nawet 5,5 litra. Przy okazji trzeciej generacji możemy wspomnieć o silnikach generujących 286, lub 340 koni mechanicznych. I znów, 3 litry, diesel, napęd na cztery koła, automatyczna skrzynia biegów i pierwsza setka w mniej, niż 6 sekund. Spalanie? Około 6 litrów w cyklu mieszanym, 5,5 litra w trasie. Imponujące, do prawdy.
Już za 70 tysięcy złotych?
Mamy tutaj zatem obraz samochodu, który łączy w sobie wszystko. Rzeczywiście jest to rodzinny SUV a jednocześnie sportowa limuzyna. Dynamiczna, agresywna, ze świetnymi osiągami, ale też oszczędna. Optyka zmienia się jeszcze bardziej, kiedy dodamy, że aktualnie taki samochód można kupić nawet za 70 tysięcy złotych. Oczywiście mowa tutaj o pierwszej generacji X6. Na portalach z ogłoszeniami takich maszyn jest naprawdę sporo. I w paru miejscach może trafić się nam prawdziwa perełka.
Źródło danych: Autocentrum
Zdjęcie wyróżniające: Fabian Kirchbauer Photography / BMW Media