Najpopularniejsze BMW na rynku
Historia BMW serii 5 rozpoczęła się 52 lata temu – w 1972 roku. Wówczas na rynek trafił niezwykle wygodny, komfortowy i zachwycający osiągami sedan segmentu E, który szybko zyskał uznanie. Jedna z 3-litrowych jednostek generowała wówczas 237 koni mechanicznych mocy. Seria 5 na przestrzeni lat rozwijała się, ewoluowała. W 2010 roku na rynek trafiła szósta generacja. Produkowano ją do 2017 roku z oznaczeniami F10 i F11. Dziś na portalu „Otomoto” znajduje się ponad 1600 takich egzemplarzy. Oznacza to, że szósta generacja serii 5 to tam najliczniejsze i najbardziej popularne BMW. Podobnie wygląda to na drogach.

Oczywiście szósta generacja serii 5 zbiera dziś bardzo dobre opinie i oceny. Nie może być inaczej. Niemal cały poprzedni akapit poświęciłem temu, jak popularny jest dziś ten samochód. Skądś musi się to brać. Musi to oznaczać, że BMW jest połączeniem najbardziej pożądanych cech. Wygląd, jakość, komfort, moc, osiągi, bezawaryjność, wytrzymałość, silniki – wszystko musi tutaj stać na najwyższym poziomie. Nie mam wątpliwości, że nawet dzisiaj dla wielu osób jest to samochód marzeń. Coś, co bardzo wysoko znajduje się na potencjalnej liście zakupów.
Ile kosztuje seria 5?
Wszyscy zainteresowani spotkają się tutaj z całą masą silników. Benzynowe generują od 184 do 350 koni mechanicznych mocy w wersji limuzyna. Diesle to z kolei zakres od 143 do aż 281 koni. Po faceliftingu doszły do tego jednostki przekraczające moc 400 koni. Oczywiście są to najbardziej skrajne i ekstremalne jednostki. Jeśli ktoś nie potrzebuje takich osiągów i chce zapłacić za serię 5 nieco mniej, bez problemu znajdzie silniki o mocy do 200 koni. I one wciąż będą bardzo solidne i dynamiczne – jest to jasne.

BMW serii 5 szóstej generacji jest bezpośrednim rywalem na rynku chociażby dla Audi A4 B8. Co do wyglądu… jest to kwestia indywidualna i nie pokuszę się tutaj o stwierdzenie, który samochód jest ładniejszy. A co z cenami? Do 30 tysięcy złotych na „Otomoto” znajdziemy ponad pół tysiąca sztuk A4 B8. Co za tym idzie – wybór jest tam niezwykle szeroki. W przypadku BMW sprawa nieco się komplikuje. Tutaj do 30 tysięcy złotych sprawnych sztuk jest zaledwie… 12. Natomiast trzeba też uczciwie powiedzieć, że Audi było produkowane kilka lat wcześniej. Z reguły seria 5 będzie zatem nieco droższa. Dla kogoś, dla kogo głównie liczy się cena, to może być ważny argument.
Zdjęcia: BMW Group