Logotypy znanych marek samochodów. Czy wszystkie znacie i wiecie, skąd się wzięły?

Logotypy znanych marek samochodów. Czy wszystkie znacie i wiecie, skąd się wzięły?

Podaj dalej

Czy zastanawialiście się kiedyś skąd wzięły się takie, a nie inne logotypy znanych marek samochodów? Okazuje się, że wszystkie one mają za sobą jakąś konkretną historię i nie są dziełem przypadku.

Temat przybliżył portal „Moto.pl”. Dla przykładu, zastanawiacie się, skąd wzięło się logo BMW? Nawiązuje ono do samych początków marki, czyli do przemysłu lotniczego. Logo marki obrazuje śmigła w kolorystyce flagi Bawarii. Ma to sens, prawda?

Każdy kojarzy też logo Subaru i słynne gwiazdy, plejady. Po wojnie japoński koncern lotniczy Nakajima Aircraft Company rozbity został na dwanaście różnych firm. Sześć z nich się zjednoczyło i założyło Fuji Heavy Industries, z którego później powstało Subaru. Sześć gwiazd w logo oznacza sześć firm „założycieli”.

Kolejne interesujące logo to Toyota. Wiadomo – patrzymy i widzimy „T”, od Toyoty. Ale tak naprawdę na logotypie widać o wiele więcej – kiedy się przyjrzeć, w środku widać literki T, O, Y oraz A, a co za tym idzie – da się z nich stworzyć cały napis Toyota. Dodatkowo wszystko zawarte jest w okrąg, a całość przypomina kierownicę. Niby proste, a jednak takie genialne!

A Mercedes? Nie chodzi tutaj bynajmniej o celownik na masce – tzn. nie taki był zamysł inżynierów. Trójramienna gwiazda ma oznaczać trzy gałęzie przemysłu, które podbić chciał Mercedes, a więc ziemię, wodę i powietrze, skupiając się na produkcji samochodów, łodzi oraz samolotów. Co wy na to?

Inspiracja: „Moto.pl”

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News