Kajetanowicz ogłosił plany na nowy sezon. Będzie zmiana auta. Polski mistrz postawił na nowość

Kajetan Kajetanowicz ogłosił dziś plany na sezon 2025. Polski mistrz pochodzący z Ustronia podzielił się ze swoimi kibicami dobrymi informacjami. Dla wielu osób zaskoczeniem może być wybór samochodu. Kajto zrezygnował bowiem ze sprawdzonej w boju Skody Fabii RS Rally2 i postawił na absolutną nowość. Zresztą – to może być sezon nowości w ogóle, bo Polak na rajdowe oesy wyruszy również z nowym zespołem.

Kajetan Kajetanowicz WRC Toyota GR Yaris Rally2 plany na nowy sezon
Podaj dalej

Kajetanowicz zdradza plany na sezon 2025

Kilka minut po godzinie 12:00 Kajetan Kajetanowicz poinformował o swoich planach na sezon 2025. Na wstępie dowiadujemy się o tym, że nasz mistrz pochodzący z Ustronia znów będzie startował wspólnie z Maciejem Szczepaniakiem. Kolejną ważną informacją jest fakt, że duet będzie bronił barw ORLEN Rally Team. Solidne, stałe wsparcie polskiego giganta z całą pewnością bardzo tutaj cieszy. Szczególnie, że mamy przecież do czynienia z najbardziej utytułowanym polskim kierowcą rajdowym na arenie międzynarodowej, który rok rocznie pokazuje świetne tempo i walczy o najwyższe laury.

Kajetan Kajetanowicz WRC Toyota GR Yaris Rally2 plany na nowy sezon
fot. Kajto.pl

Już po raz ósmy areną zmagań Kajetanowicza i Szczepaniaka będą Rajdowe Mistrzostwa Świata. Polak rozpoczął starty w tym cyklu w 2018 roku, po serii trzech wywalczonych mistrzostw Europy z rzędu. Oprócz walki w kategorii głównej WRC 2, Kajto po raz kolejny będzie skupiał się przede wszystkim na klasie WRC 2 Challenger. Jest to kategoria przeznaczona dla zawodników bez wsparcia fabrycznego, którzy w przeszłości nie byli nominowani do zdobywania punktów przez „fabryki”. W dużym skrócie można tutaj powiedzieć o „zespołach prywatnych”.

Gdzie wystartują Polacy?

Tradycyjnie Kajetanowicz nie zdradził pełnego planu startów. Wiemy, że Polacy rozpoczną sezon od Rajdu Safari, który odbędzie się w Kenii w dniach 20-23 marca. Następnie odbędzie się 11 rajdów, spośród których Kajetanowicz i Szczepaniak pojawią się w 6. Pełny sezon w przypadku klas WRC 2 i WRC 2 Challenger zakłada bowiem punktowanie w maksymalnie 7 rajdach. Pewnikiem wydaje się tutaj Rajd Sardynii (5-8 czerwca), który Kajetanowicz znakomicie poznał na przestrzeni ostatnich lat. Bardzo logiczną opcją wydaje się również połączenie „w jednym pakiecie” Rajdu Paragwaju (28-31 sierpnia) debiutującego w kalendarzu i Rajdu Chile (11-14 września), który Kajto też już zna. Prawdopodobnymi opcjami wydają się również Rajd Akropolu (26-29 czerwca) oraz Rajd Japonii (6-9 listopada). Siódmą rundą mógłby być chociażby „domowy” Rajd Europy Centralnej (16-19 października).

Kajetan Kajetanowicz WRC Toyota GR Yaris Rally2 plany na nowy sezon
fot. Kajto.pl

Oczywiście na tym etapie jest to wyłącznie wróżenie z fusów. W kalendarzu jest też chociażby Rajd Wysp Kanaryjskich, który dla stawki WRC jest nowością a który Kajto świetnie zna z ERC. Polak ma też doświadczenie chociażby w Portugalii i Estonii. Arabia Saudyjska dla wszystkich będzie nowym otwarciem i to też może być atut. W gruncie rzeczy jedyną imprezą, którą w tym momencie wyłączyłbym z rozważań, jest Rajd Finlandii. Po pierwsze – cechuje go przepotężna konkurencja i niezwykłe tempo kierowców lokalnych. Po drugie – Kajetanowicz nigdy tam nie startował. Mogłoby się zatem okazać, że jest to start do wyrzucenia do kosza wobec potencjalnie niewielkiej zdobyczy punktowej.

Nowy samochód już czeka

Najważniejszą zmianą w sezonie 2025 będzie samochód. Kajetanowicz rezygnuje bowiem ze Skody Fabii RS Rally2 i przesiada się do Toyoty GR Yaris Rally2. Obsługą samochodu zajmie się polska stajnia Rallylab Technology, która powstała w wyniku fuzji ekip Rallylab i Rallytechnology. Nowy sezon, nowy samochód, nowy zespół… nowe wyzwania. Już nie możemy doczekać się pierwszych występów załogi Kajetanowicz / Szczepaniak na trasach Rajdowych Mistrzostw Świata!

Kajetan Kajetanowicz: „Rozpoczynamy kolejny sezon w Rajdowych Mistrzostwach Świata, który będzie nie tylko pełny wyzwań, ale i nowości. Przesiadamy się do nowego samochodu – Toyoty GR Yaris Rally2, którą do startów przygotuje rodzima stajnia Rallylab Technology. Wierzę, że silna polska ekipa przeciwstawi się mocnej stawce, jaka co roku zbiera się w WRC 2 Challenger. […] Nie byłoby to możliwe bez wsparcia naszych partnerów na czele z partnerem tytularnym ORLEN S.A., partnerem technicznym Delphi oraz ORLEN Oil. Te współprace są oparte na wieloletnim zaufaniu. […] Tegoroczny sezon, na który złoży się siedem wybranych rund, rozpoczniemy od Rajdu Safari. Startowaliśmy w nim trzykrotnie i trzy razy przecięliśmy jego metę jako zwycięzcy.”

Zdjęcia: Kajto.pl

Przeczytaj również