BMW E36 – czy to największy klasyk polskich dróg? Samochód miał multum odmian – sedan, kombi, coupe, kabriolet i słynny compact. Silniki? 1.6, 1.8, 2.0, 2.5, 2.8, 1.7 – wszystkie w różnych odmianach, diesel, benzyna… no i oczywiście M-ki, w tym 3.2 o mocy 321 koni mechanicznych.
E36 mieli chyba wszyscy. Szczególnie popularny był chyba compact, do teraz widuje się go na drogach. Ale też powiedzmy sobie szczerze, ta generacja BMW nie ma najlepszej opinii. To właśnie jej dotyczy większość prześmiewczych stereotypów.
Dlaczego E36 budzi śmiech? Bo jest awaryjne, często się psuje, a naprawy są dosyć kosztowne. Same auta są dosyć tanie, ale mają też opinię „gruzów”. Nawet na Oto Moto aktualnie znajduje się aż 111 egzemplarzy wystawionych na sprzedaż. Najtańsze bez problemu kupimy za 2, czy 3 tysiące. Najdroższy, 3.2l M3, za 127 tysięcy.