Koniec z napędem na tył w AMG

Koniec z napędem na tył w AMG

Podaj dalej

Mercedes powoli będzie wycofywał się ze stosowania napędu na tylną oś w swoich najmocniejszych samochodach sygnowanych znakiem „AMG”.

rsz_2015-e-class-sedan-gallery-006-wr-d

Powód? Większe bezpieczeństwo, poprawa właściwości jezdnych, a także preferencje klientów, które z pewnością miały największy wpływ na taką, a nie inną decyzję niemieckiego producenta.

Koniec pewnej opoki rozpocznie się od Mercedesa E63 AMG, który jeszcze nie doczekał się oficjalnej prezentacji. Wiemy już jednak, że sportowa E klasa nie będzie dostępna w wersji z napędem na jedną oś.

2015-E-CLASS-E63-AMG-S-WAGON-MH2-D

Wyniki sprzedaży są jednak bezlitosne – tylko 10% klientów wybierało tradycyjny napęd. Reszta decydowała się na wersję 4MATIC.

Całe szczęście inżynierowie pozostają wierni potężnej, 4-litrowej V8 biturbo. Zostanie ona jednak nieco zmodyfikowana, a zmianom ulegnie blok, korbowody, głowica cylindrów i turbosprężarki. Moc? Około 600 koni mechanicznych.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News