Volkswagen Golf R - ostatni Mohikanin! Sprawdź, dlaczego będziemy tęsknić!

Dzisiaj trudno znaleźć na rynku motoryzacyjnym hot-hatcha, który ma napęd na cztery koła i manualną skrzynię biegów. Volkswagen Golf R z 2022 r. z manualną skrzynią biegów to ostatni Mohikanin na rynku!

Volkswagen Golf R Variant - kombi z trybem driftu
Podaj dalej

Wszyscy sympatycy Forda Focusa RS ze smutkiem przyjęli informację, że kolejna generacja nie powstanie. Na pocieszenie Ford zaproponował Focusa ST, który może mieć fantastyczną manualną skrzynię biegów, jednak zabraknie w nim napędu na cztery koła. Powodem tak radykalnej zmiany są oczywiście normy emisji spalin narzucone na producentów samochodów przez Unię Europejską.

Fani motoryzacji na cenzurowanym!

Od zawsze producenci samochodów projektowali  pojazdy dostosowane dla większości klientów. Od czasu do czasu pojawiały się modele lub wersje, które budowano z myślą o ludziach z benzyną we krwi. Współcześnie oczekiwania potencjalnych kupców wyglądają nieco inaczej, niż jeszcze kilka lat temu. Istotniejsze są: wygląd zewnętrzny, rozbudowany system info rozrywki, systemy bezpieczeństwa oraz niskie spalanie. Przyjemność z jazdy schodzi na dalszy plan, a manualna skrzynia biegów bardzo często uznawana jest za relikt przeszłości.

 

Doskonałym przykładem na odchodzenie od standardowego hamulca ręcznego i manualnej przekładni, jest najnowsze Renault Megaen RS po liftingu. Teraz dostępna jest tylko automatyczna skrzynia biegów EDC, a napęd pozbawiono szpery. Brakuje również standardowego hamulca ręcznego.

Volkswagen Golf R z 2022 roku – ostatni z gatunku?!

Wydaje się, że czasy w motoryzacji, gdzie strzały z wydechu, radość z jazdy i manualna skrzynia biegów, są już przeszłością. Dzisiaj trudno znaleźć na rynku samochód, który jest prawdziwym hot hatch’em, ponieważ brakuje aut lekkich, funkcjonalnych i dających mnóstwo pozytywnych emocji.

 

Volkswagen Golf R 2022
fot. The Topher

Takim wyjątkiem jest Volkswagen Golf R z 2022 r. zaprezentowany nie tak dawno w Stanach Zjednoczonych. Dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 315 KM i momencie obrotowym osiąganym przy 5900 obrotów to coś, czego mogą poszukiwać fani motoryzacji. Do tego napęd na cztery koła oraz sporo radości z jazdy, można powiedzieć 75% Ford Focus RS, którego już z nami nie ma.

W Europie Volkswagen Golf R dostępny jest wyłącznie z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów DSG natomiast w Ameryce możemy zamówić taki sam model z sześciostopniowym manualem, jest to coś wyjątkowego i niestety poza zasięgiem europejskich fanów klasycznej motoryzacji opakowanej w nowoczesne gadżety. Z pewnością część z nas będzie za takimi autami, jak Golf R tęsknić.

Przeczytaj również