Używane Audi A4 B8 - najlepsza propozycja w swojej klasie? Poznaj jej wady i zalety!

Od wielu lat samochody niemieckich producentów cieszą się bardzo dobrą opinią kierowców. Audi A4 B8 jest poszukiwanym samochodem, który może dać sporo radości z jazdy. Niestety wybór złego egzemplarza często wiąże się ze sporymi wydatkami na naprawę.

Używane Audi A4 B8 – najlepsza propozycja w swojej klasie? Poznaj jej wady i zalety!
Podaj dalej

Zgodnie z szeregiem raportów, o których wspominaliśmy między innymi w tej publikacji, Polacy mają swoje ulubione państwa, z których sprowadzają samochody. Ze względu na obecną koniunkturę w gospodarce, ludzie mniej chętnie pozbywają się swoich czterech kółek. Jeśli tak się dzieje i dodatkowo pojazd ma bardzo atrakcyjną cenę, być może wymaga dużych nakładów finansowych. Na co szczególnie warto zwrócić uwagę przy poszukiwaniu używanego Audi A4 B8?

Układ zawieszenia

Audi od wielu lat do produkcji swoich modeli wykorzystuje stopy aluminium. Dzięki temu bardzo często samochody z Ingolstadt są lżejsze od konkurencji. Wybór takiego metalu do produkcji między innymi zawieszenia, ma swoją cenę i to dosłownie. Dlatego przy oględzinach używanego Audi A4 B8 koniecznie trzeba zwrócić uwagę na stan techniczny przedniej części zawieszenia wielowahaczowego. Tutaj koszty naprawy mogą znacząco przekroczyć 3000 złotych.

Audi A4 2008
fot. Audi

Sprawdź działanie systemów bezpieczeństwa

W czasie jazdy próbnej konieczne jest sprawdzenie wszystkich systemów bezpieczeństwa. Audi A4 B8 jest współczesnym samochodem, w którym elektronika zaczyna odgrywać kluczową rolę. Dlatego sprawdzenie historii błędów w komputerze auta, poprawność działania elektrycznych szyb, szyberdachu, tempomatu i innych elementów wyposażenia to nasz obowiązek. Jeśli coś szwankuje, być może jest to skutek wypadkowej przeszłości.

Audi A4 B8, czyli serwisowanie w cenie premium

Niemiecki producent od wielu lat ma aspiracje związane z obecnością w klasie premium. Choć współcześnie niektóre modele nie spełniają kryteriów jakości, które pozwalają tak nazywać swoje produkty, w przypadku Audi A4 B8 jest inaczej. Ten samochód, jeśli tylko jest dobrze serwisowany, pozwala doświadczyć jakości premium.

Audi A4 B8

 

Dlatego trzeba liczyć się z tym, że koszt naprawy niektórych podzespołów silnika może oscylować w granicach kilku tysięcy złotych. Przykładem jest łańcuch rozrządu w silniku 3.0 TDI, którego wymiana kosztuje nawet 6000 złotych.  W związku z tym warto zwrócić uwagę na skrupulatność historii serwisowej.

Jaki silnik wybrać?

W poszukiwaniu optymalnej jednostki napędowej dla Audi A4 B8 warto zwrócić się przede wszystkim w stronę silników diesla. Bogata oferta rozpoczyna się od popularnego wariantu 2.0 TDI z common rail. Tutaj szczególną uwagą należy zwrócić na kondycję układu wtryskowego i pompy oleju. Jeśli zaczynają się z nimi kłopoty, lepiej zrezygnować z  zakupu.

Ogólnie dostępnych jest kilka wersji silnika 2.0 TDI:

  • 2.0 TDI-CR CAFA
  • 2.0 TDI-CR CAGB
  • 2.0 TDI-CR CAGA
  • 2.0 TDI-CR CAHB
  • 2.0 TDI-CR CAHA

I to właśnie ostatnia na tej liście jednostka napędowa jest najbardziej rekomendowana przez entuzjastów marki Audi.

Dalej na liście polecanych silników jest 3.0 V6 TDI – silnik bardzo mocny i trwały, jednak ma on też swoje słabe strony. Największą wadą jest wspomniany łańcuch rozrządu i jego koszty wymiany. Ciekawą alternatywą wydaje się również motor 2.7 TDI. Tutaj również kluczowa jest jakość serwisu.

Dla zwolenników silników benzynowych najlepiej decydować się na Audi A4 B8 wyprodukowane po 2012 roku. Wtedy producent uporał się z większością problemów, jakie borykały jednostki na benzynę. Chodzi tutaj przede wszystkim o nadmierną konsumpcję oleju silnikowego.

Przeczytaj również