Używana Toyota Avensis - trwałość pod znakiem zapytania?! Poznaj jej wady i zalety!

W życiu korzystamy z prostych schematów, ponieważ ułatwiają one życie i pozwalają koncentrować się na innych zadaniach. Gdy mówimy samochód trwały, wielu kierowców ma w głowie napis Toyota. Czy podobnie jest w przypadku modelu Avensis?

Używana Toyota Avensis – trwałość pod znakiem zapytania?! Poznaj jej wady i zalety!
Podaj dalej

Do legendy przeszły Toyoty Land Cruiser, czy Toyoty Corolla, które potrafią przejechać miliony kilometrów bez większych awarii. Doskonale radzą sobie one w warunkach pustynnych i podczas ekstremalnych mrozów. W związku z tym ludzie, którzy chcą kupić sobie auto trwałe, bardzo często kierują swoje pierwsze kroki do salonu samochodowego Toyoty. Czy taka decyzja również jest rozsądnym wyborem, jako auto używane?

Silniki benzynowe są godne polecenia

Japoński producent samochodów przez wiele lat przyzwyczaił swoich klientów do budowania trwałych jednostek napędowych. Podobnie jest w przypadku Toyoty Avensis. Klienci mieli do wyboru aż trzy silniki zasilane benzyną – silnik 1.6 o mocy 132 KM, motor 1.8 o mocy 147 KM i 2.0 o mocy 152 KM. Różnice w generowanych koniach mechanicznych w przypadku dwóch ostatnich propozycji są niewielkie. Dlatego optymalnym wyborem jest wersja o pojemności 1.8 litra.

silnik benzynowy diesel

Trzeba pamiętać o tym, że ma ona kilka swoich bolączek, pierwszą z nich może być nadmierna konsumpcja oleju, na co trzeba zwrócić uwagę podczas rozmowy ze sprzedającym. Drugim, dużo poważniejszym minusem mogą być problemy z wariatorami zmiennych faz rozrządu. Ich naprawa jest dosyć kosztowna, więc zawsze może być to argument przy negocjacji ceny, jeśli konieczna jest ich wymiana.

Silnik diesla to jedna wielka loteria

Tematem na osobny akapit są silniki wysokoprężne. Tutaj Avensis ma niewiele do zaoferowania, a tylko jedna z propozycji wydaje się sensowna – silnik o pojemności 1.6 litra D-4D o mocy 112KM. Dynamika jest niewielka, ale za to trwałość bardzo dobra. Drugim godnym rozważenia wyborem jest motor 2.0 D-4D o mocy 143 KM. W zasadzie jest to konstrukcja od BMW o oznaczeniu N 47, więc trzeba tutaj pamiętać o regularnej i częstej zmianie rozrządu – mniej więcej co 120 000 km.

Zwrot ws. zakazu silników Diesla i benzynowych

Reszta jednostek wysokoprężnych ma swoje problemy i lepiej ich unikać, ponieważ w najgorzej serwisowanych egzemplarzach, konieczny jest remont całego silnika.

Toyota Avensis nie jest dla każdego!

Trudno rozpisywać się o pozycji za kierownicą i multimediach w przypadku samochodu używanego, ponieważ każdy egzemplarz jest w innym stanie technicznym i też wszyscy mamy nieco odmienne upodobania. Na pewno warto przejechać się tym samochodem i poznać, czy jest to propozycja dla mnie. Jeśli wybierzemy zadbany egzemplarz – będzie on służył przez lata.

Przeczytaj również