Szukasz najlepszych silników diesla? Zwróć uwagę na te propozycje! Przy 200 tys. km są dopiero dotarte

Szukasz najlepszych silników diesla? Zwróć uwagę na te propozycje! Przy 200 tys. km są dopiero dotarte

Szukasz najlepszych silników diesla? Zwróć uwagę na te propozycje! Przy 200 tys. km są dopiero dotarte

Podaj dalej

Dzisiaj użytkownicy samochodów z silnikami diesla nie mają łatwego życia, ponieważ cena za litr oleju napędowego ciągle znajduje się na rekordowo wysokim poziomie. Jednak trudno jest znaleźć lepszy napęd do pokonywania długich dystansów, dlatego dzisiaj przedstawiamy trzy silniki na popularną ropę, które przejadą setki tysięcy kilometrów bez awarii.

Najczęściej, gdy myślimy o trwałym silniku diesla, mówimy o niemieckich konstrukcjach. W większości przypadków jest to słuszne podejście, ponieważ niegdyś legendarne 1.9 TDI było uznawane za wzór niezawodności. Współcześnie silniki diesla są marginalizowane, ale producenci ciągle potrafią zaproponować jednostki napędowe, które dzielnie pokonują setki tysięcy kilometrów.

Pięć cylindrów ze Szwecji

Samochody marki Volvo cieszą się większym zainteresowaniem dopiero od kilku lat. Ulice polskich miast i miasteczek odwiedzają nadwozia typu SUV zaprojektowane już we współpracy z Chinami. Używane modele tej szwedzkiej marki cieszą się mniejszą popularnością. Jednak mają one sporo do zaoferowania szczególnie ich silniki wysokoprężne. Są to pięciocylindrowe konstrukcje o pojemności 2.4 litra. Jeśli są one dobrze serwisowane, przejadą setki tysięcy kilometrów bez poważnych awarii. Dobrze jest sprowadzić taki samochód z Niderlandów, gdzie sporo ludzi wybrało tę jednostkę napędową i właściwie o nią dbało.

Szukasz najlepszych silników diesla? Postaw na francuską myśl techniczną!

Francuska motoryzacja jest tematem wielu kontrowersji, przez co niektórzy kierowcy mogą podchodzić do jej rozwiązań technologicznych z dużym dystansem. Jednak silniki wysokoprężne Blue HDi należą do bardzo trwałych i wdzięcznych motorów. Zarówno wersja 1.6 HDi, a także 2.0 HDi dzielnie radzi sobie w mniejszych, jak i większych modelach francuskich marek. Jeśli chcemy mieć trwałe auto z oryginalnym wyglądem, francuska motoryzacja to dobry kierunek.

diesel TDI

Marzenie taksówkarza sprzed lat

Dzisiaj żartobliwie można powiedzieć, że marzeniem taksówkarza jest hybrydowa Toyota Corolla z instalacją gazową. Jednak w przeszłości wielu taksówkarzy decydowało się na Mercedesa klasy E z silnikiem 2.1. Dokładnie warto zwrócić uwagę na wersję  OM 651 DE 22, ponieważ jest to ostatni 4-cylindrowy diesel Mercedesa o pojemności 2143 cm3. Zakończył on swój produkcyjny żywot w 2021 roku, więc na rynku aut używanych można znaleźć bardzo świeże egzemplarze.

samochód kierowca mercedes

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News