Silnik gaśnie po uruchomieniu? Dowiedz się, jaka może być przyczyna awarii!

Silnik gaśnie po uruchomieniu? Dowiedz się, jaka może być przyczyna awarii!

start system bezkluczykowy

Podaj dalej

Każde uruchomienie silnika to dla kierowcy powód do przynajmniej drobnej radości. Problemy zaczynają się wtedy, gdy jednostka napędowa gaśnie chwilę po włączeniu. Jest to bardzo niekomfortowa sytuacja, która może mieć wiele przyczyn. Dzisiaj przypomnimy o tych podstawowych.

Za prawidłową pracę silnika w samochodzie odpowiada szereg czujników. Od poziomu temperatury przez sensor położenia wału na przepływomierzu powietrza kończąc. W bardziej nowoczesnych jednostkach napędowych tych wskaźników jest zdecydowanie więcej, przez co z jednej strony poprawia się wydajność pracy motoru, a z drugiej wzrasta ryzyko awarii.

Silnik pracuje nierówno lub gaśnie? Sprawdź czujnik położenia wału korbowego

W poszukiwaniu winowajców gaśnięcia silnika warto pochylić się nad czujnikiem położenia wału korbowego. Ten drobny sensor pełni bardzo ważną rolę, ponieważ przekazuje do komputera, jako jednostki sterującej silnikiem, w jakim aktualnie miejscu znajduje się wał. Gdy jego wskazania zaczynają być nieprawidłowe, dochodzi do rozregulowania się wielu procesów w motorze, a to może prowadzić do zgaśnięcia silnika. Zdarza się, że jednym z objawów tej usterki jest mocno nierówna praca na obrotach jałowych.

Silnik może zgasnąć przez wadliwe paliwo

Drugim całkiem oczywistym elementem, który należy wziąć pod uwagę, w poszukiwaniu przyczyny awarii jest paliwo. Wiadomo nie od dzisiaj, że jakość paliwa ma znaczący wpływ na wysokość spalania, a także kulturę pracy jednostki napędowej. W tej sytuacji, jeśli tuż po uruchomieniu silnik zaczyna się dławić i ostatecznie gaśnie, być może przyczyną jest złej jakości paliwo.

paliwo ceny paliw
fot. freepik

Najczęściej znajdująca się w paliwie woda, która zostaje zassana przez pompę paliwa do silnika, powoduje problemy z równomierną pracą. Woda w benzynie pojawia się na stacjach paliw o wątpliwej jakości, a także podczas dużych zmian temperatur, gdy na ściankach zbiornika paliwa skrapla się wilgoć. W przypadku silnika diesla mówimy bardziej o wytrącającej się parafinie.

Kłopoty z układem zapłonowym

W przypadku silników benzynowych jednym z powodów kłopotów z rozruchem silnika jest uszkodzony układ zapłonowy. Tutaj trzeba przyjrzeć się w pierwszej kolejności kablom wysokiego napięcia, a także świecy. Być może też drobne problemy ze świecami żarowymi nie pozwalają na prawidłowe zakończenie procesu uruchamiania silnika diesla.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News