Samochód zaczyna być bardziej paliwożerny?! Tutaj należy szukać przyczyn!

Samochód zaczyna być bardziej paliwożerny?! Tutaj należy szukać przyczyn!

paliwo-mandat-za-zbyt-wysokie-spalanie-2

Podaj dalej

Większość kierowców bardzo dobrze zna swoje auta. Gdy samochód zaczyna być paliwożerny widać to między innymi na stacji paliw pod dystrybutorem oraz po mniejszym dystansie kilometrów od ostatniego tankowania. Jakie mogą być tego przyczyny?

Powodów zwiększonego zużycia paliwa w samochodzie jest bardzo wiele. Od bardzo niewinnych, których usunięcie praktycznie jest darmowe po takie, gdzie musimy trzymać się ostro za kieszeń. Dzisiaj przytoczymy kilka przykładów, jako wskazówek, gdzie należy szukać powodów zwiększonego zapotrzebowania na paliwo.

Zbyt niskie ciśnienie w oponach

Temat wałkowany wielokrotnie, ale ciągle warto o nim przypominać. We współczesnych, nowoczesnych samochodach o spadku poziomu ciśnienia powietrza, w którymś z kół poinformuje nas stosowny czujnik. Jednak starsze samochody są pozbawione takiego rozwiązania i jedynie dobre nawyki kierowcy mogą mieć wpływ na utrzymanie optymalnego poziomu powietrza w każdym kole. Jeśli nasz samochód zaczyna ściągać na jedną ze stron lub zaczyna prowadzić się mniej pewnie w zakrętach, być może doszło do poważnego ubytku powietrza w jednej z opon, warto to sprawdzić.

opony kiedy wymiana
fot. freepik.pl

Uszkodzona sonda lamda – popularna przyczyna

Sonda lambda w dużym skrócie odpowiada za przekazywanie informacji do sterownika silnika o aktualnym składzie spalin. Gdy jest ona uszkodzona, odczyty są zaburzone, więc komputer dawkuje dużo bogatszą mieszankę paliwa i powietrza, co przekłada się na bardzo skokowy wzrost spalania. Najczęściej momentalnie zauważalny przez kierowcę.

uszkodzona sonda lambda a zapotrzebowanie na paliwo
Adobe iStock

Samochód ma uszkodzone wtryskiwacze

Jedną z najpoważniejszych i najdroższych awarii w naszym zestawieniu są uszkodzone wtryskiwacze. Szczególnie technologia common rail w nowoczesnych silnikach diesla, choć pomaga im być wydajnymi, też swoje kosztuje. Jeśli mamy charakterystyczne objawy uszkodzonego wtrysku, czyli nierówna praca jednostki napędowej, większe zużycie paliwa oraz dymienie z wydechu, koniecznie trzeba się tym tematem zainteresować. W zależności od wieku pojazdu i zasobności naszego portfela możemy zdecydować się na zakup nowych części lub poddać aktualnie używane regeneracji.

pompowtryskiwacze diesla
foto: Facebook, LS Serwis

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News