Dzisiaj każda większa firma chce osiągnąć możliwie największy zysk przy minimalnych kosztach własnych. Dosyć dobrze widać to w motoryzacji, gdzie od czasu do czasu powraca temat jakości wykonania współczesnych samochodów. Ludzie odpowiedzialni za projektowanie nowych modeli, muszą uwzględnić coraz ostrzejsze normy emisji spalin oraz obowiązkowe systemy bezpieczeństwa. To wszystko podnosi cenę samochodu i zmusza firmę do poszukiwania oszczędności w wielu elementach konstrukcyjnych samochodu.
Spada jakość wykonania i rosną ceny!
Kierowcy, którzy uważają, że dawna motoryzacja była o wiele lepsza, a nowoczesne pojazdy to jedynie zabawki na kołach otrzymali kolejny argument. Niemieckie ADAC przeprowadziło skrupulatne badania jakości na 580 różnych modelach samochodów. Pod lupę wzięto m.in. samochody klasy premium, SUV-y i auta miejskie. Wyniki tego porównania są dużym zaskoczeniem. Ogólny wniosek można sprowadzić do tego, że współczesne samochody są coraz droższe i jednocześnie słabiej wykonane od swoich poprzedników. Oczywiście od tej reguły są pewne wyjątki, ale tendencja jest ogólnie spadkowa.
Audi i Mercedes nie zasługują na klasę premium?
Niemieccy eksperci byli surowi dla rodzimej motoryzacji. Okazuje się, że Audi A3 Sportback najnowszej generacji według ustalonych kryteriów nie powinno być uznawane za samochód klasy premium! Podobnie dzieje się w przypadku aktualnej odsłony Mercedesa klasy C. Niegdyś określany, jako mała klasa S, dzisiaj nie zasługuje formalnie na obecność w klasie premium.
„Bezczelny” cennik Volkswagena
Jako podsumowanie całej akcji, zwrócimy na chwilę uwagę na ocenę poziomu wykonania i ceny, jaką chce otrzymać Volkswagen za model Transporter T6.1. Jest to generacja opracowana jeszcze na podstawie samochodu dostawczego, co wyraźnie można odczuć we wnętrzu. Mimo tego cena za ten pojazd jest wysoka i jak ocenia ADAC cena za Volkswagena Transportera w wersji Multivan jest bezczelna.
Źródło: ADAC