Obecnie świat ekscytuje się najnowszą generacją japońskiego hatchback’a. Omawiana dzisiaj Honda Civic pojawiła się na rynku w 2005 roku. W tamtym czasie jej linia nadwozia była mocno odważnym projektem, a futurystycznego wyglądu Hondzie dodaje jej wnętrze. Wtedy na początku XXI wieku liczba cyfrowych wyświetlaczy mogła przypominać kokpit statku kosmicznego. Jak to wszystko sprawdza się po latach?
Elektronika i próba czasu
W przypadku tak futurystycznych projektów, które finalnie trafiają do produkcji seryjnej, możemy obawiać się, czy wszystkie systemy zamontowane na pokładzie dobrze poradzą sobie z próbą czasu. Na szczęście w przypadku Hondy Civic ósmej generacji mówimy o całkiem trwałej konstrukcji. Najwięcej kłopotów sprawiają zawieszające się wyświetlacze przed kierowcą, ale po latach doświadczeń istnieje sporo firm, które naprawiają tę usterkę. W skrócie pod względem elektroniki jest lepiej, niż przyzwoicie.
Silniki benzynowe – najmocniejsza strona Hondy Civic
Od wielu lat wiadomo, że inżynierowie z Japonii potrafią zbudować dobre jednostki napędowe. Tak też jest w przypadku ósmej generacji Hondy Civic. Optymalnym wyborem z punktu widzenia ekonomii zużycia paliwa, trwałości i dynamiki jazdy, jest silnik o pojemności 1.8 litra i-VTEC o mocy 140 KM. Oczywiście przy zakupie trzeba zwrócić uwagę, czy jednostka napędowa trzyma swoje parametry i czy VTEC włącza się we właściwym momencie. Zwolennicy diesli również mają coś dla siebie.
Jeden diesel, ale dobry!
Zwolennicy silników na olej napędowy również mogą spojrzeć na Hondę Civic ósmej generacji. Pod maską znajdziemy sprawdzony motor o pojemności 2.2 litra i-CTDi. Ma on 140 KM, dzięki czemu zapewnia wystarczającą dynamikę jazdy. Niewątpliwym plusem tego silnika są wtryskiwacze firmy Bosch, których wymiana lub regeneracja jest relatywnie tania w porównaniu do produktów innych marek.
Szukasz Hondy Civic? Na to zwróć uwagę!
W kilku słowach podsumowania – Honda Civic ósmej generacji jest ciekawie zaprojektowanym hatchbackiem dla kierowców, którzy lubią oryginalną stylistykę. Podczas zakupu, jak zawsze warto zwrócić uwagę na jakość prowadzonego serwisu. Hondy lubią mieć problemy z korozją, więc nie można o tym zapominać. Częstą usterką są również huczące łożyska w skrzyni biegów. Warto wsłuchać się podczas jazdy próbnej, czy dają one o sobie znać.