Trudno sobie wyobrazić, że nieco ponad sto lat temu wycieraczki samochodowe były czymś nowatorskim. Ludzie zastanawiali się, czy takie rozwiązanie okaże się właściwie. Największe obawy wzbudzał ruch pióra wycieraczki, który w opinii niektórych ówczesnych ekspertów mógł wpływać negatywnie na koncentrację kierowcy. Na szczęście po czasie wiemy, że pióra wycieraczek są bardzo przydatne.
Większość kierowców ogranicza się do jednej czynności!
Bez większych naukowych badań w tym zakresie można się założyć, że niemal wszyscy kierowcy wymieniają jedynie pióra wycieraczek, gdy te zaczynają źle usuwać zanieczyszczenia z szyby. Ta metoda jest bardzo skuteczna, ale okazuje się, że przyczyn złej pracy wycieraczek można szukać również w innych miejscach. Najczęściej przekonują się o tym właściciele starszych samochodów, gdzie cała konstrukcja mechanizmu ma już swoje lata i zaczynają pojawiać się pierwsze większe niedociągnięcia.
Ramiona wycieraczek – nieoczywista usterka
Ten element konstrukcyjny pełni bardzo ważną rolę, ponieważ odpowiada on za dociskanie pióra wycieraczki do szyby. Właściwa siła docisku wpływa pozytywnie na usuwanie zanieczyszczeń, ponieważ guma, która znajduje się w wycieraczce, powinna równomiernie na całej swojej powierzchni dolegać do szyby. Jeśli jedna z wycieraczek zaczyna delikatnie odstawać od szyby, warto zainteresować się sprężyną w ramieniu wycieraczki. Być może jest ona już skorodowana i potrzebuje wymiany na nową.
Dlaczego wycieraczki źle zbierają wodę? Spójrz na elektronikę!
Układ wycieraczek samochodowych w starszych samochodach składa się również z silniczka i przekaźników. Odpowiadają one za płynną pracę ramion wycieraczek w zależności od sytuacji. Gdy ich funkcjonowanie jest zaburzone, ponieważ widać przerywaną lub niesynchroniczną pracę, warto zainteresować się tym, co dzieje się w samej elektronice układu. Najlepiej cały mechanizm oddać w ręce mechanika, żeby ocenił, który z jego elementów hipotetycznie nadaje się do wymiany.
Źródło: TRICO Polska