Diesel spala więcej? To może być zapowiedź wydatków!

Diesel spala więcej? To może być zapowiedź wydatków!

paliwo-diesel-benzyna

Podaj dalej

Diesel jest bardzo popularny na polskich drogach. Przy relatywnie niewielkim zużyciu paliwa oferuje bardzo dobre osiągi. Jednak taka budowa jednostki napędowej ma swoją cenę. I to dosłownie, ponieważ naprawy wtrysków czy filtra DPF należą do kosztownych.

Jedną z najważniejszych przewag silnika wysokoprężnego nad benzynowym jest niskie spalanie. Jeśli na komputerze pokładowym samochodu lub przy dystrybutorze na stacji paliw zauważamy zwiększone zapotrzebowanie na paliwo, to jest dobry moment na chwilę refleksji, czy aby wszystko z naszym samochodem jest dobrze.

Oczywiste przyczyny wzrostu spalania

Na początek warto wyeliminować oczywiste przyczyny zwiększonego apetytu naszego samochodu na olej napędowy. Zbyt mała ilość powietrza w oponach, używanie klimatyzacji lub ogrzewania, jazda w chłodniejsze dni, a także zmiana stylu jazdy. Te wszystkie elementy mają wpływ na różnice w spalaniu. Jednak bardzo rzadko przekraczają one więcej niż kilka litrów ponad znaną nam normę. Jednak zdarzają się sytuacje, w których wskazówka z poziomem paliwa bardzo szybko mknie w stronę rezerwy. Jakie mogą być przyczyny takiej nagłej zmiany zapotrzebowania na paliwo?

cisnienie w oponach kontra wydatki na paliwo
foto Freepic jcomp

Awaria sondy lambda – diesel zaczyna być paliwożerny!

Jednym z podstawowych uszkodzeń, które zwiększa zapotrzebowanie na paliwo, jest awaria sondy lambda. Różnice w spalaniu widać szczególnie w mieście. Sonda pomaga komputerowi w aucie dopasować odpowiednią dawkę wtryskiwanego paliwa. Gdy działa niepoprawnie dane pomiarowe są zaburzone. W związku z tym samochód potrafi dolać zdecydowanie za dużo oleju napędowego, przez co wzrasta spalanie.

Awaria wtryskiwaczy Common Rail – na to musi uważać każdy diesel

Wtryskiwacze układu Common Rail działają bardzo precyzyjnie i należą do bardzo wrażliwych podzespołów każdego silnika diesla. Na ich żywotność ma wpływ między innymi terminowość wymiany filtra paliwa. Istotna jest również jakość samego oleju napędowego. Gdy tankujemy zanieczyszczone paliwo, znacząco przyczyniamy się do skrócenia ich żywotności. Przyjmuje się, że wtryskiwacze wytrzymują około 200 tysięcy kilometrów bez regeneracji lub wymiany.

wtryskiwacze paliwa

Diesel źle reaguje na oszczędności!

Śmiało, można powiedzieć, że  diesel oferuje niskie zużycie paliwa, ale bardzo źle znosi oszczędności. Szczególnie te dotyczące eksploatacji. Dlatego najlepiej dbać o jakość serwisu i paliwa. Regularnie stosować preparaty do czyszczenia układu wtryskowego. Dbać o kondycje filtra DPF i podejmować się serwisowania auta, gdy wymaga tego sytuacja. W przeciwnym razie oszczędności wypracowane na paliwie znikają w serwisie na naprawach.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News