Cena, stan techniczny i wersja wyposażenia. Sąsiad może zazdrościć

Stereotypowo kupujemy samochód tylko po to, aby sąsiadowi zepsuć dzień. Jeśli jesteśmy entuzjastami motoryzacji to cena, stan techniczny i wersja wyposażenia opisywanego egzemplarza Subaru Impreza robią wrażenie. Niestety dla części osób będzie to tylko „stare Subaru”.

Cena, stan techniczny i wersja wyposażenia. Sąsiad może zazdrościć
Podaj dalej

W historii motoryzacji są modele, które miały bardzo trudne losy. Po latach znalezienie zadbanego egzemplarza graniczy z cudem. Jako pierwsze do głowy mogą przyjść Volkswageny Golfy III bez tuningu, czy Ople Kalibra bez modyfikacji wizualnych. Po latach podobnie jest z Subaru Imprezą. Zakup egzemplarzy z lat 90. XX wieku bez historii wypadkowej oraz rasowania silnika lub wydechu, jest wyczynem.

Impreza godna zapamiętania

Subaru Impreza jest prawdziwą legendą motoryzacji. Ikoną rajdów samochodowych i autem uniwersalnym. Współczesna generacja mocno różni się od tego, co oferowały plejady w końcówce lat 90. XX wieku. Dawniej bardziej mechaniczny charakter stawiał kierowcę i jego umiejętności ponad elektronikę. Dzisiaj Subaru projektuje samochody dostosowane pod gusta amerykańskich klientów. Zatraciły one nieco swoje DNA. Dlatego takie egzemplarze, jak ten wystawiony na sprzedaż zasługują na dobre ręce. Jest to sztuka Imprezy godna zapamiętania i zachowania dla przyszłych pokoleń.

fot. gieldaklasykow.pl

Cena, stan techniczny i wersja wyposażenia

Subaru Impreza GT Collection jest wersją specjalną edycji Subaru Imprezy GT Turbo, które były dostępne głównie w Europie i Japonii w późnych latach 90-tych. Modele te, oznaczone kodami GC8FL8D i GC8GL8D, są szczególnie cenione za swoje osiągi i unikalne cechy.

Impreza GT Turbo Collection z 1998 roku była napędzana przez silnik EJ20G, 2.0-litrowy, czterocylindrowy, przeciwsobny („Boxer”), z doładowaniem, generujący moc 211 KM przy 5600 obr./min i moment obrotowy 290 Nm przy 4000 obr./min. Samochód ten miał pełny napęd na cztery koła z wiskozowym centralnym mechanizmem różnicowym. W standardzie była pięciobiegowa manualna skrzynia biegów oraz 16-calowe felgi​ (LegacyPic UK)​​.

fot. gieldaklasykow.pl

Model z 1999 roku posiadał kilka udoskonaleń, w tym mocniejszy silnik EJ205 o mocy 218 PS przy 5600 obr./min. Wśród dostępnych kolorów znajdowały się m.in. „Pearlescent Black”, „Solid White” i „Pearlescent Dark Blue”​(LegacyPic UK)​.

Te modele stały się ikonami wśród entuzjastów motoryzacji, zwłaszcza ze względu na ich sukcesy w rajdach oraz charakterystyczne brzmienie silnika Boxer. Jeśli chcesz poznać więcej szczegółów, zapraszam do odwiedzenia stron z danymi technicznymi na przykład LegacyPic.

Youngtimer w rozsądnej cenie

Znalezienie samochodu w rozsądnej cenie jest coraz trudniejsze. Na szczęście w Polsce znajduje się przy najmniej jedna sztuka Subaru Impreza GT Turbo Collection. Jest to bardzo dobra propozycja dla wszystkich osób, które chcą mieć klasyczne, niemal kolekcjonerskie zachowane Subaru z limitowanej wersji wyposażenia.

źródło: gieldaklasykow.pl

Przeczytaj również