Audi A6 C6 - niemiecka limuzyna, która może się podobać! Czy warto ją kupić?

Niemieckie samochody od wielu lat cieszą się uznaniem polskich kierowców. Wynika to między innymi z połączenia jakości, komfortu i prestiżu marki. Audi A6 C6 jest jednym z ulubionych aut, jednak czy faktycznie opłaca się je kupić?

Audi A6 C6 – niemiecka limuzyna, która może się podobać! Czy warto ją kupić?
Podaj dalej

Rynek motoryzacyjny zmienia się na naszych oczach. Do historii przechodzi coraz więcej ikonicznych jednostek napędowych, zmienia się także gama modelowa. Coraz częściej z dużym zainteresowaniem spoglądamy w stronę nadwozia typu SUV. W ten sposób znikają kombi, sedany i hatchback’i.  Nieco inaczej sytuacja wygląda w przypadku aut z drugiej ręki. Tutaj dosyć dużym zainteresowaniem cieszą się pojazdy, które potocznie nazywamy limuzynami.

Audi A6 z silnikiem wysokoprężnym

Audi A6 C6 wprowadzono na rynek w 2004 roku. W 2008 roku, model przeszedł facelifting, który objął m.in. wprowadzenie świateł LED do jazdy dziennej w reflektorach, a także z tyłu pojazdu. Światła te były teraz standardowym elementem, podczas gdy w modelu przed modernizacją były dostępne jedynie jako opcja.

Podstawowy silnik diesla dostępny w Audi A6 C6 to 2.0 TDI z pompowtryskiwaczami. Choć nie jest to pojazd wybitnie szybki, nie można go określić jako wolny. Silnik ten oferuje wystarczającą moc do efektywnego poruszania się w mieście i na trasie, generując moc 140 KM. Niestety, ma problemy z pękającą głowicą i wadliwymi pompowtryskiwaczami, a po zakupie wymaga wymiany zabieraka pompy oleju. Wymienione problemy skutecznie dyskwalifikują tę wersję.

skoda-superb-kombi-diesel-v6-tdi-audi

Silniki 2.0 TDI o mocy 136 i 170 KM są teoretycznie mniej awaryjne, ale nie z pompowtryskiwaczami, a z wtryskiem typu Common Rail. Te silniki również wymagają wymiany zabieraka pompy oleju po zakupie. Wadą tych jednostek może być problem z opiłkującą pompą wysokiego ciśnienia, która może uszkodzić wtryskiwacze, co skutkuje koniecznością czyszczenia całego układu paliwowego. Koszt tego, wraz z wymianą elementów układu wtryskowego, może przekroczyć 10 000 zł.

Audi A6 z benzyną – uważaj na łańcuch rozrządu!

Sytuacja jest lepsza w przypadku silników benzynowych. Wyróżnia się tutaj turbodoładowany silnik 2.0 TFSI (170 KM), który zapewnia solidną dynamikę i trwałość. Warto również zwrócić uwagę na wolnossący silnik V6 2.4 l (177 KM), chociaż wymaga on wyższych kosztów wymiany rozrządu niż 2.0 TFSI i oferuje nieco gorsze osiągi. Na uwagę zasługują także jednostki 2.8 FSI (190, 210 oraz 220 KM) i 3.2 FSI (256 KM), choć ten ostatni ma problem z szybko zużywającym się łańcuchem rozrządu.

Czy jest to dobry wybór?

W przypadku Audi A6 C6 ciągle mówimy o solidnym samochodzie, który coraz mocniej musi zmagać się z upływającym czasem. Na rynku wtórym coraz trudniej znaleźć egzemplarze w bardzo dobrym stanie technicznym. Część z nich ma już za sobą poważną wypadkową przeszłość. Czy opłaca się kupować taki egzemplarz? Z pewnością nadal jest to całkiem rozsądna propozycja, choć coraz droższa w utrzymaniu.

audi_a6
Fot. Audi

Przeczytaj również