Audi A3 8V - Golf premium? Czyli zbyt idealne, by było prawdziwe?

Audi A3 8V - Golf premium? Czyli zbyt idealne, by było prawdziwe?

Audi A3 8V – Golf premium? Czyli zbyt idealne, by było prawdziwe?

Podaj dalej

Audi – przewaga, dzięki technice – tak brzmi slogan niemieckiego producenta. Ile jest w nim prawdy i czy faktycznie lepiej zdecydować się na Audi A3 8V zamiast na Golfa lub Skodę?

Praktycznie od momentu swojego powstania marka Audi, znana wcześniej także pod innymi nazwami balansowała pomiędzy powszechnością, a luksusem. Dzisiaj klasyfikuje się ją, jako markę premium, choć najnowsze modele mają nieco więcej problemów z jakością wykonania i poczucie przebywania w samochodzie luksusowym jest nieco mniejsze. Mimo tego Audi ma wielu entuzjastów, którzy poszukują modelu A3 z drugiej ręki. Dzisiaj przyglądamy się generacji 8V, która niedawno przestała być produkowana.

Audi A3, czyli Golf w kamuflażu?

Każdy, kto nieco mocniej interesuje się motoryzacją, wie, że w grupie VAG jest bardzo duża wymiana podzespołów, systemów bezpieczeństwa, a także inforozrywki. Dlatego takie same rozwiązania technologiczne znajdziemy w Audi, Skodzie i w Volkswagenie. Czy to oznacza, że te trzy marki różnią się od siebie jedynie znaczkiem i skoro nie ma wielkiej różnicy, to również nie ma sensu przepłacać? Nie do końca, ponieważ filozofia pozycjonowania marek w grupie VAG zakłada, że Audi jest produktem klasy premium, nawet jeśli interesujemy się hatchback’iem. Dlatego z założenia powinien on być inny niż Golf. Oczywiście każdy ma prawo mieć własne odczucia, dlatego lepiej jest porównać ze sobą te dwa auta i ocenić samemu, czy warto dopłacać do Audi.

Blisko ideału

Ze względu na to, że Audi A3 8V jest świeżym samochodem, możemy oczekiwać, że jego usterkowość znajduje się na niskim poziomie. I po przejrzeniu kilku raportów niezawodności samochodów, widać solidność konstrukcji Audi. Zbudowany na platformie MQB hatchback, dysponuje technologią znaną z innych modeli grupy VAG. W tym również silnikami, jak chociażby 2.0 TDI. We wszystkich przypadkach szczególnie po liftingu, niemiecki koncern wyeliminował większość niedociągnięć.

filtr powietrza audi a3

Jednostki napędowe 1.8 TFSI przestają brać tak dużo oleju. W silnikach 2.0 TDI ten problem też znika, usunięto również usterkę wypalającej się głowicy. Można powiedzieć auto bliskie ideału, ale nie idealne!

Audi A3 8V – na to musisz uważać!

Oczywiście nie ma samochodów idealnych i zawsze pojawią się jakieś kwiatki, z którymi musimy walczyć. Na pewno są to wypalające się diody LED w tylnych lampach. Słabszej jakości sprzęgła, które mogą szybciej nadawać się do wymiany, czy poważne awarie skrzyń S tronic. Dlatego warto zwrócić uwagę przede wszystkim na jakość serwisowania.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News