BMW nie wydaje się jednak spieszyć z wprowadzeniem tego typu modeli na rynek.
Szef BMW Motorrad – dr Markus Schramm, powiedział, że motocykle elektryczne mogą mieć sens w mieści, ale prawdopodobnie tylko tam.
– Pokazując koncept motocykla Vision DC Roadster, traktujemy go jako przyszłościowy element portfolio” – powiedział.
– Bardzo możliwe, że w miastach za około pięć lat pojawią się elektryczne motocykle BMW. W segmentach touring, off-road i sport raczej ich nie zobaczymy. ”
BMW Vision DC Roadster został zaprezentowany na imprezie #NEXTGen w czerwcu zeszłego roku jako model całkowicie elektryczny, wyposażony w wyraźnie zarysowaną błyszczącą chłodnicę z dwoma wentylatorami. Moc przekazywana jest na tylne koło silnikiem w kształcie cylindra. Motocykl ma wygląd zewnętrzny znacząco odbiegający od znanych modeli BMW i raczej w tej formie nie trafi na linię produkcyjną.
„Jestem przekonany, że motocykl jako produkt staje się coraz ważniejszy – nie chodzi o dojazdy do pracy, ale również jako sposób na rekreacyję”, dodał Schramm podczas wywiadu.
Istnieje duże prawdopodobieństwo, że energia elektryczna stanie się bardziej powszechna w motocyklach nastawionych na dojazdy głównie do pracy – póki co, modele bardziej wyczynowe muszę zachować swoją tradycyjną, spalinową formę.