Konstrukcja samochodu zaskakuje
Kabina pasażerska EV6 została wysoko oceniona przez Euro NCAP, głównie za jej stabilność podczas zderzenia czołowego oraz za dobrą ochronę kolan i kości udowych pasażerów. Również testy foteli i zagłówków przebiegły pozytywnie – wykazały one dobrą ochronę kierowcy oraz pasażera przed poważnym urazem kręgosłupa szyjnego. W najtrudniejszym teście, polegającym na uderzeniu środkiem nadwozia w słup, Kia EV6 zdobyła maksymalną ilość punktów, zapewniając przy tym bezpieczeństwo wszystkich najważniejszych obszarów ciała. Sprawdzian z udziałem dzieci poszedł równie gładko. Podczas sprawdzania systemów wspomagania bezpieczeństwa samochodu, Euro NCAP udowodniło skuteczność systemu automatycznego hamowania awaryjnego, który w przypadku większości sytuacji unikał zderzeń z innymi pojazdami.
Innymi funkcjami bezpieczeństwa, które zachwyciły Euro NCAP, to system automatycznego hamowania po kolizji, który w momencie wykrycia zderzenia automatycznie uruchamia hamulce oraz system eCall – natychmiastowo informujący służby ratunkowe o całym zdarzeniu.
Tak bezpiecznie jeszcze nigdy nie było
Na wysokie wyniki, jakie otrzymała Kia EV6 duży wpływ miała bardzo wytrzymała konstrukcja platformy E-GMP i sztywne nadwozie. Bezpieczeństwo pasażerskie zwiększono za pomocą stali o bardzo wysokiej wytrzymałości, która co ciekawe stanowi 63,6% konstrukcji nadwozia modelu EV6. Kia EV6 bazowo jest wyposażona w siedem poduszek powietrznych, w tym również centralną, która odpowiada za ochronę przed zderzeniem głów kierowcy i pasażera. Wszystkie wersje tego pojazdu seryjnie są wyposażone w system zarządzania stabilnością auta oraz elektroniczną kontrolę stabilności toru jazdy, dzięki którym kontrola podczas hamowania, jak i w czasie pokonywania zakrętów jest o wiele łatwiejsza.