Piastujący funkcję prezesa polskiego koncernu, Daniel Obajtek przyznał w rozmowie z Sebastianem Ogórkiem (money.pl), że nastąpi to wtedy, gdy władze spółki będą przeświadczone o tym, że zmiana marki nie wpłynie na zmniejszenie wolumenu sprzedaży. Ma w tym pomóc zwiększenie rozpoznawalności, dzięki sponsoringowi Roberta Kubicy i zespołu ROKiT Williams Racing z popularnej, zwłaszcza w Niemczech, Formuły 1.
Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen: Musi być unifikacja. To jest dla nas rzeczą konieczną. Mamy wielką rozpoznawalność w Polsce, ale nie w Niemczech czy Czechach. Musimy w nią zainwestować, stąd nasza obecność w Formule 1.
Prezes dopytywany przez redaktora naczelnego money.pl, czy rebranding możliwy jest w 2020 r., odpowiadał, że stacje „z orzełkiem” u naszych sąsiadów zobaczymy już „niedługo”. Rodzi to domysły, że może do tego dojść jeszcze w 2019 r., czego Daniel Obajtek nie potwierdził, ale także temu nie zaprzeczył.
Źródło: money.pl