Jeśli nie Toyota, to Polacy po niskie spalanie idą najpierw do tych salonów. Europejska marka wciąż jest tu lepsza od Chińczyków

Polacy kupują ponad 2 razy więcej hybryd plug-in niż rok temu. Liderem segmentu PHEV jest Toyota, ale najpopularniejsza alternatywa to nadal producent z Europy. Mowa o Volvo, które wciąż sprzedaje więcej aut o najniższym zużyciu paliwa niż szybko rosnący producenci z Chin.

Volvo XC60 lifting 2025
Podaj dalej

Hybrydy plug-in początkowo były domeną klasy premium. Jednak od kiedy ten napęd stosują też bardziej przystępne cenowo marki, ich sprzedaż wystrzeliła. Któż nie chciałby jeździć autem zużywającym około 1 litra benzyny lub diesla na setkę. Oczywiście takie wartości są możliwe przy doładowywaniu baterii z gniazdka.

Toyota C-HR-PHEV
Toyota C-HR Plug-In Hybrid. // fot. materiały prasowe

Toyota sprzedaje najwięcej PHEV-ów w Polsce

W każdym razie dane PZPM pokazują wyraźne przyrosty tego typu aut w Polsce. Od stycznia do listopada 2025 r. zarejestrowano ich już 28 092 szt., czyli ponad dwa razy więcej (+102 proc.) niż po 11 miesiącach 2024 r. Daje im to 5,3 proc. udziału w rynku. W samym listopadzie na drogi wyjechało 3 082 nowych PHEV-ów, a ich udział (6,3 proc.) był bliski nowym dieslom (6,5 proc).

Nowy SUV Volvo XC60 2026 lifting
Volvo XC60. // fot. materiały prasowe

Po 11 miesiącach liderem rynku PHEV w Polsce jest Toyota (3 231 szt.). Najpopularniejszą alternatywą dla japońskiej marki jest Volvo (2 566 szt.). Chińskie BYD (2 308 szt.) jest już na podium czy sprzedaje w Polsce więcej PHEV-ów niż Audi (2 239 szt.) czy Mercedes (2 100 szt.). Kolejną chińską marką, która szybko rośnie jest Jaecoo (2 041 szt.). Już zostawiła w tyle BMW (1 934 szt.) i Lexusa (1 907 szt.). Zresztą w górę pnie się też jej siostrzany brand, czyli Omoda (1 627 szt.). Top 10 kompletuje Volkswagen (1 205 szt.).

SUV BYD SEAL U DMi 2024
BYD Seal U DM-i. // fot. materiały prasowe

Chiński SUV już liderem

Po udanym listopadzie ranking modelowy ma nowego lidera. Na pierwsze miejsce wskoczyło Jaecoo 7 Super Hybrid (2 041 szt.). Walka o miano bestsellera 2025 r. rozstrzygnie się między nim, a Toyotą C-HR (2 028 szt.) i BYD Seal-U DM-i (2 2020 szt.). Sensacją na czwartym miejscu jest Omoda 9 Super Hybrid (1 619 szt.).

Jaecoo 7 Super Hybrid
Jaecoo 7 Super Hybrid. // fot. materiały prasowe

W najlepszej piątce znajdziemy też polskiego bestsellera PHEV 2024 r., czyli Volvo XC60 (1 396 szt.). Ponad tysiąc rejestracji mają jeszcze tylko Lexus NX 450h+ (1 263 szt.) i Toyota RAV4 Plug-in Hybrid (1 122 szt.). Czwartym chińskim SUV-em w Top 10 jest MG HS (822 szt.). W ścisłej czołówce są także flagowe Volvo XC90 (736 szt.) oraz Volkswagen Tiguan (699 szt.).

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również