Hybrydy plug-in początkowo były domeną klasy premium. Jednak od kiedy ten napęd stosują też bardziej przystępne cenowo marki, ich sprzedaż wystrzeliła. Któż nie chciałby jeździć autem zużywającym około 1 litra benzyny lub diesla na setkę. Oczywiście takie wartości są możliwe przy doładowywaniu baterii z gniazdka.

Toyota sprzedaje najwięcej PHEV-ów w Polsce
W każdym razie dane PZPM pokazują wyraźne przyrosty tego typu aut w Polsce. Od stycznia do listopada 2025 r. zarejestrowano ich już 28 092 szt., czyli ponad dwa razy więcej (+102 proc.) niż po 11 miesiącach 2024 r. Daje im to 5,3 proc. udziału w rynku. W samym listopadzie na drogi wyjechało 3 082 nowych PHEV-ów, a ich udział (6,3 proc.) był bliski nowym dieslom (6,5 proc).

Po 11 miesiącach liderem rynku PHEV w Polsce jest Toyota (3 231 szt.). Najpopularniejszą alternatywą dla japońskiej marki jest Volvo (2 566 szt.). Chińskie BYD (2 308 szt.) jest już na podium czy sprzedaje w Polsce więcej PHEV-ów niż Audi (2 239 szt.) czy Mercedes (2 100 szt.). Kolejną chińską marką, która szybko rośnie jest Jaecoo (2 041 szt.). Już zostawiła w tyle BMW (1 934 szt.) i Lexusa (1 907 szt.). Zresztą w górę pnie się też jej siostrzany brand, czyli Omoda (1 627 szt.). Top 10 kompletuje Volkswagen (1 205 szt.).

Chiński SUV już liderem
Po udanym listopadzie ranking modelowy ma nowego lidera. Na pierwsze miejsce wskoczyło Jaecoo 7 Super Hybrid (2 041 szt.). Walka o miano bestsellera 2025 r. rozstrzygnie się między nim, a Toyotą C-HR (2 028 szt.) i BYD Seal-U DM-i (2 2020 szt.). Sensacją na czwartym miejscu jest Omoda 9 Super Hybrid (1 619 szt.).

W najlepszej piątce znajdziemy też polskiego bestsellera PHEV 2024 r., czyli Volvo XC60 (1 396 szt.). Ponad tysiąc rejestracji mają jeszcze tylko Lexus NX 450h+ (1 263 szt.) i Toyota RAV4 Plug-in Hybrid (1 122 szt.). Czwartym chińskim SUV-em w Top 10 jest MG HS (822 szt.). W ścisłej czołówce są także flagowe Volvo XC90 (736 szt.) oraz Volkswagen Tiguan (699 szt.).