Japońska hybryda paląca w mieście 3,9 l wreszcie w okazyjnej cenie. To nie Toyota, ale jej niezawodność jest równie legendarna

Hybryda to najszybciej popularyzujący się układ napędowy w Polsce. Choć ta technologia, jak i niezawodność są mocno kojarzone z Toyotą, to ekspertami w tej dziedzinie są też ich rywale z Hondy. Na taką renomę zapracował m.in. model Jazz, który w najnowszej odsłonie z układem e:HEV zużywa w mieście 3,9 l benzyny na 100 km. Taka wersja jest teraz do ustrzelenia na niezłej okazji.

Honda Jazz Crosstar e:HEV hybryda bagażnik
Podaj dalej

Słynne raporty TUV niejednokrotnie umieszczały model Jazz na liście najmniej awaryjnych samochodów. Czy na taką opinię zasługuje najnowsza generacja? O tym realnie przekonamy się za kilka lat. Tymczasem ten model doczekał się już piątej odsłony, a w zeszłym roku hatchback segmentu B przeszedł facelifting.

Honda Jazz Crosstar e:HEV
fot. materiały prasowe

Co dziś oferuje Honda Jazz Crosstar?

Obecnie auto jest oferowane pod nazwą Honda Jazz Crosstar, a jego elementy faktycznie kojarzą się z designem crossoverów. Model jest też nieco wyższy niż typowi przedstawiciele segmentu B oraz ma szerszy rozstaw osi, co przekłada się na przestrzeń we wnętrzu.

Model dostępny jest tylko z układem hybrydowym e:HEV o mocy 122 KM, w którym napęd elektryczny odciąża silnik spalinowy bardziej niż w wielu innych hybrydach. W efekcie zużycie paliwa przy niskich i średnich prędkościach to zaledwie 3,9 l/100 km. W cyklu mieszanym ta wartość wynosi tylko 4,8 l/100 km, a podczas jazdy autostradowej 6,2 l/100 km. Przeniesienie napędu odbywa się z pomocą automatycznej bezstopniowej skrzyni automatycznej. W bezpiecznej podróży pomaga pakiet zaawansowanych systemów asystujących Honda Sensing.

Honda Jazz Crosstar e:HEV wnętrze
fot. materiały prasowe

Hondę Jazz Crosstar kupimy w jednej wersji wyposażenia Advance. Otrzymujemy w niej hydrofobową tapicerkę i 9-calowy ekran dotykowy. W standardzie mamy podgrzewane fotele przednie, podgrzewaną kierownicę i lusterka boczne. Wszystko sterujemy elektrycznie, a dopłata nie jest konieczna za 4 porty USB czy kamerę cofania. Auto wyposażono od razu w przednie i tylne czujniki parkowania oraz automatyczne wycieraczki. Pojemność bagażnika waha się od 304 do aż 1 205 litrów.

Ile kosztuje taka japońska hybryda?

Obecne polityka Hondy skupia się na tym, aby oferować dobrze wyposażone samochody już w standardzie. W związku z tym te modele nie zaliczają się do najtańszych. Honda Jazz Crosstar w najnowszym cenniku oferowana jest za 130 400 zł. Producent oferuje na rocznik 2024 rabat gotówkowy 5 000 zł brutto lub pakiet ubezpieczeń OC/AC/NNW za złotówkę.

Honda Jazz Crosstar e:HEV
fot. materiały prasowe

Jednak jeszcze lepszą ofertę dostaniemy, jeśli zdecydujemy się na nowy egzemplarz, ale z rocznika 2023. Jeden z warszawskich dealerów oferuje teraz Hondę Jazz Crosstar za 118 500 zł. Hybryda z rocznika 2023 to wersja po liftingu i ma zaledwie 10 km przebiegu, więc dalej ma pełnoprawny status nowego.

Przeczytaj również