"Ostatnie analogowe BMW" na sprzedaż. W latach 90. śmiali się z niego wszyscy - dziś jest warte fortunę! [ZDJĘCIA]

"Ostatnie analogowe BMW" na sprzedaż. W latach 90. śmiali się z niego wszyscy - dziś jest warte fortunę! [ZDJĘCIA]

ostatnie-analogowe-bmw-na-sprzedaz

Podaj dalej

Z tego BMW w latach 90. śmiali się wszyscy, bowiem jego kształt przypominał but klauna. Najlepiej zachowane piękne egzemplarze kosztują jednak dziś setki tysięcy złotych, a tu mamy przykład jednego z nich. W ciągu swojego życia to BMW nie zyskało dużego szacunku, ale czas zadziałał na jego korzyść. 

Ostatnie analogowe BMW

ostatnie-analogowe-bmw-na-sprzedaz

Tylko czas może pokazać, co tak naprawdę tkwi w danym samochodzie. Wiele aut początkowo uznawanych było przez ludzi za brzydkie, a po kilku latach okazywało się, że wyprzedzały swoje czasy. To BMW jest świetnym tego przykładem. W czasie swojego życia nie zyskał wielkiego szacunku – uznawane było za dziwną maszynę ze starą technologią. Dziś mówi się o nim bardziej jako o Batmobilu i ostatnim analogowym BMW. 

Jeśli tęsknisz za rzadkim BMW, a takie oferty jak M1 są jednak poza twoim zasięgiem, ta oferta może ci się spodobać. To jedyny prawdziwy shooting brake, jaki kiedykolwiek wyprodukowało BMW – Z3 M Coupe. 

ostatnie-analogowe-bmw-na-sprzedaz

Ten samochód zadebiutował na przełomie tysiącleci i irytował swoim designem. Nazywany był butem klauna, jednak z biegiem czasu zyskał coraz większe uznanie. Jednakże, nawet jeśli niespecjalnie ci się podoba, na pewno spodoba ci się wszystko to, czego nie widać. 

Zero elektroniki

ostatnie-analogowe-bmw-na-sprzedaz

Pierwsze wyprodukowane samochody otrzymały bowiem bebechy z M3 E36, co oznaczało 321 KM. Początkowe egzemplarze nie miały absolutnie żadnej elektroniki – poza ABS. Nie mają systemu antypoślizgowego, nie mówiąc już o ESP czy czymkolwiek innym. Nie mają nawet irytującego elektronicznego gazu – jest tylko sterownik, pedał gazu z linką, a na końcu jeden z legendarnych bawarskich silników. 

Od 2001 roku pod maską montowany był silnik S54B32, czyli rzędowy sześciocylindrowy z późniejszych M3 E46 i Z4 M Coupe, dostrojony do 325 KM. Pojawiło się trochę elektroniki, ale wciąż jazda tym autem wymagała nie lada umiejętności. 

ostatnie-analogowe-bmw-na-sprzedaz

Cena jest szokująca

Pomimo wszystkich tych niezwykłości, Z3 M Coupe nie był bestsellerem, a ceny używek cały czas spadały. To BMW dojrzewa jak wino i dziś bez 250 000 zł nie ma co nawet marzyć. Najlepsze egzemplarze kosztują grubo ponad 300 000 zł. 

Ten konkretny egzemplarz to jeden z późniejszych, a dzięki silnikowi S54B32 jest bardzo rzadki. Rzekomo wyprodukowano tylko 269 sztuk. Samochód po raz pierwszy został zarejestrowany w 2003 roku, a dziś ma przebieg 33 000 kilometrów. Właściciel cały czas o niego dbał, co zresztą widzimy na zdjęciach. Samochód jest wystawiony za 89 000 euro, czyli około 420 000 zł. 

BMW Z3 M Coupe S54 °Das letzte gebaute Z3 M Coupe!°

ostatnie-analogowe-bmw-na-sprzedaz

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News