Diesel i benzyna zastąpione przez LPG?
Energia elektryczna, LPG, wodór, czy śmiałe kombinacje tych pierwiastków. Świat transportu ciężkiego zastanawia się, które z nich skutecznie zastąpi olej napędowy. W obecnym kształcie wydaje się, że LPG ma pewną przewagę. To nie powinno zmienić się w nadchodzących latach.
Właściciel firmy BRC, która od lat produkuje instalacje LPG, wypowiedział się na temat alternatywnych paliw dla sektora motoryzacyjnego.
– Częściowa i całkowita elektryfikacja jest obiecująca, ale jej horyzonty zastosować są wciąż odległe. Inne technologie, takie jak LPG, są dostępne i bardzo rozwinięte. Ma równie innowacyjną zawartość, od ciekłego metanu po wodór, który będzie naturalną kontynuacją ścieżki ewolucji.
To lepsze paliwo niż „elektryczność”
To może oznaczać, że gdy zakazy silników benzynowych i typu Diesel wejdą już w życie, LPG będzie cały czas dozwolone. Nie musimy być jasnowidzami, aby przewidzieć, że większość z nas przesiądzie się na gaz, zamiast na samochody elektryczne.
– Transport ciężki jest zainteresowany gazem ziemnym. Liczba pojazdów na autogaz rośnie, a najbardziej zaawansowane technologie, takie jak bezpośredni wtrysk pod wysokim ciśnieniem, szybko się rozwijają. Osiąga on wydajność porównywalną z olejem napędowym, ale jest przy tym ekologiczny i ma niewielki wpływ na środowisko.
Wydaje się, że to już jakiś mały sukces, ale droga do dekarbonizacji długodystansowego transportu drogowego jest jeszcze długa. Aby osiągnąć cele unijne i globalne producenci ciężarówek będą musieli przyspieszyć swoje przejście na czystszą energię. Czy autogaz będzie w tym pomocny?