-
Volkswagen ID.7 Vizzion kosztuje o połowę mniej w Chinach niż w Niemczech
-
Modele różnią się od siebie nieznacznie, co nie tłumaczy różnicy w cenie
-
Zakaz importu do Europy i ochrona lokalnej produkcji
Volkswagen ID.7 Vizzion kosztuje o połowę mniej w Chinach niż w Niemczech
Volkswagen rozpoczął przedsprzedaż kolejnego w pełni elektrycznego modelu ID.7 Vizzion w Chinach. Odbywa się ona za pośrednictwem spółki FAW-VW. Ze szczegółów cen wynika, że samochód w Chinach można kupić w wersji podstawowej za 131 000 złotych. Dla porównania – w Niemczech ten sam egzemplarz kosztuje już 270 000 złotych, czyli ponad dwa razy więcej. Ta niezwykła różnica w cenie jest obecna mimo faktu, że samochody są prawie takie same.
Chiński model wykorzystuje akumulator niklowo-manganowo-kobaltowy o pojemności 84,8 kWh. Napędza on pojedynczy silnik elektryczny o mocy 201 KM i momencie obrotowym 310 Nm. Z kolei wersje europejska i amerykańska modelu ID.7 dostępna jest z akumulatorami 77 kWh i 86 kWh. W Niemczech podstawowy model ma jednak nieco mocniejszy silnik o mocy 282 KM, co wciąż nie tłumaczy tak gigantycznej różnicy w cenie.
Wydaje się, że tak niskie ceny mogą być spowodowane niskim popytem na samochody niemieckiej firmy w Chinach. Jak pisaliśmy w lipcu przy okazji premiery ID.3, według statystyk Volkswagen do tamtej pory sprzedał tylko 8980 egzemplarzy. Dla przykładu, model Lavida znalazł aż 113 971 nowych klientów, a Passat 72 485. Przy bardzo mocnej chińskiej konkurencji Volkswagen szuka więc sposobów na to, aby dotrzeć także do klientów poszukujących samochodów elektrycznych.
Modele różnią się od siebie nieznacznie, co nie tłumaczy różnicy w cenie
Volkswagen ID.7 Vizzion przeznaczony na chiński rynek ma długość 4956 mm, szerokość 1862 mm, wysokość 1537 mm i rozstaw osi 2965 mm. Model podstawowy ma zasięg deklarowany 642 kilometry, a w przyszłości ma pojawić się także wersja z dwoma silnikami i napędem na wszystkie koła. Jak podaje Car News China, szczegóły tej wersji nie zostały jeszcze opublikowane.
Choć samochody różnią się od siebie tak naprawdę tylko mocą silnika, należy spojrzeć na ceny konkurencji, które mogą tłumaczyć tak gigantyczną różnicę. Tesla Model Y w Chinach rozpoczyna się od 147 000 zł, natomiast BMW iX3 kosztuje 157 000 zł. Dzięki temu Volkswagen może liczyć na przyciągnięcie większej liczby klientów niż w przypadku modelu ID.3.
Zakaz importu do Europy i ochrona lokalnej produkcji
Przy okazji lipcowego materiału o różnicy cen na rynkach europejskich i chińskim dla modelu ID.3 pisaliśmy już, że sprowadzenie samochodu z Chin do Europy może nie być takie proste. Choć wydawałoby się bardzo opłacalnym posunięciem, może być spory problem z jego serwisowaniem i codziennym użytkowaniem.
Chińskie standardy ładowania różnią się od tych europejskich, a sam Volkswagen wyraźnie sprzeciwia się reimportom. Można więc wtedy zapomnieć o gwarancji i wsparciu lokalnych dealerów. Pewne grupy dealerskie, które zdecydowały się na taki krok, otrzymały list od centrali.
List VW do dealerów: Grupa VW ostrzega dealerów przed kupowaniem importowanych samochodów ID i sprzedawaniem ich dalej. Nie możesz kupować ani sprzedawać tych pojazdów u autoryzowanego dealera Volkswagena ani pomagać w dostosowywaniu ich do lokalnych warunków rynkowych