Topowa Skoda Superb w kombi nie musi kosztować fortuny. Kupujemy używanego flagowca z Czech

Po wszystkich podwyżkach cen, jakie w ostatnich miesiącach obserwujemy na rynku aut używanych, topowa Skoda Superb w kombi wcale nie musi kosztować fortuny. Jak wskazują niemieckie raporty niezawodności, samochód ten będzie służył bardzo długo i jest niemal kuloodporny. A w dodatku, wciąż można kupić używanego flagowca na gwarancji do 2025 roku. Na co zwrócić szczególną uwagę?

skoda-superb-kombi-uzywane
Podaj dalej

Topowa Skoda Superb w kombi – jak wybrać idealny egzemplarz?

skoda-superb-kombi-uzywane
fot. Skoda

Topowa Skoda Superb na rynku aut używanych kusi swoją ceną, ale nie tylko. Samochód jest też bardzo niezawodny. Jeśli natkniesz się na egzemplarz po lifcie i z silnikiem Diesla pod maską, nie powinieneś się długo zastanawiać, bo ktoś może sprzątnąć ci ją sprzed nosa. 

Dla wielu Skoda Superb w kombi to samochód marzeń. Jednak producent z Czech nieustannie pracuje nad tym, aby flagowiec był coraz mniej przystępny cenowo. Po ostatnich podwyżkach za kombi wyposażone w najsłabszą benzynę trzeba zapłacić przynajmniej 180 000 zł. Tymczasem, gdy obecna generacja wchodziła na rynek w 2015 roku, za tą samą wersję musieliśmy wydać tylko 135 000 zł. Ponieważ jednak do tego samochodu zdecydowanie najbardziej pasuje 2-litrowy Diesel, potrzebne będą znacznie większe pieniądze, zbliżające się niebezpiecznie do 200 000 zł. 

Obecna generacja jest na rynku już od ośmiu lat, co jest bardzo dobrą wiadomością dla wielu kupujących. Na rynku aut używanych ceny zaczynają się już od 40 000 zł, jednak za takie pieniądze otrzymamy bardzo wysłużony egzemplarz. Za samochód z przebiegiem poniżej 100 000 km z dieslem będziemy musieli wydać nieco ponad 100 000 zł. Ponieważ jednak te samochody z 200-konnym dieslem dostępne są dopiero od lipca 2019 roku, to kusząca oferta. 

skoda-superb-kombi-uzywane
fot. Skoda

Niezawodność na 6+

Sięgając po auta nie starsze niż 3-letnie możemy liczyć na wzorową wręcz niezawodność. Większość problemów Superba dotyczyła modeli przed liftem. Od maja do listopada 2016 r. Skoda miała problemy z poduszkami powietrznymi, a auta wyprodukowane w sierpniu 2017 roku mogą mieć problemy z tylnymi łożyskami. Z kolei modele, które zjechały z taśmy między październikiem 2018, a czerwcem 2019, mogą mieć awarię oprogramowania jednostki sterującej i spadek wydajności. 

W przypadku najstarszych egzemplarzy trzeciej generacji należy spodziewać się też zapadającego się szyberdachu czy elektronicznych rolet. Ale to już cała lista problemów „wieku dziecięcego”. Na razie żadne badania ani statystyki nie wskazują, aby nowsze auta również miały jakiekolwiek problemy. W ramach przeglądu należy zatem skupić się na ewentualnych uszkodzeniach kół podczas parkowania, czy mechanizmie składania tylnych siedzeń. 

skoda-superb-kombi-uzywane
fot. Skoda

Niski przebieg i atrakcyjna cena

Niemieccy dziennikarze z portalu Auto Bild znaleźli egzemplarz zarejestrowany w maju 2021 roku, którego pierwszy właściciel przejechał zaledwie 19 500 km. Niski wiek i przebieg oznacza, że cena nie jest specjalnie niska, a auto kosztuje 35 490 euro (165 000 zł). Mamy jednak za to bardzo dobry sprzęt i przedłużoną do 2025 roku gwarancję. Nawet jeśli pojawi się nieoczekiwany problem, przez najbliższe 3 lata nie będziemy musieli się tym martwić. 

2-litrowy Diesel w połączeniu z automatem gwarantuje przyzwoitą dynamikę, a spalanie oscyluje na poziomie 5-6 litrów/100 km. Topowe kombi czeskiej marki ma również ogromny bagażnik o pojemności 660 l, który po złożeniu tylnych siedzeń można zwiększyć do 1865 l. Wewnątrz zmieścimy przedmioty dłuższe niż 2 metry, a pasażerowie jadący z tyłu mogą cieszyć się większą przestrzenią na nogi niż w niejednej limuzynie. 

Przeczytaj również