5. Volkswagen Golf 1.4 TSI Sportsvan (punkty ujemne: 4, ocena: 1)
Przestronniejszy Volkswagen Golf przetrwał 100 000 km z wysoko uniesioną głową kompletnie bezawaryjnie. Przebieg został celowo zwiększony o kolejne 50 000 km, a badanie wykazało jedynie niezauważalne pęknięcia w tylnym amortyzatorze i sprzęcie holowniczym.
4. Toyota Prius (punkty ujemne: 3, ocena końcowa: 1)
Po 100 000 km Niemcy mówią, że auto wygląda jak w dniu przejęcia. Nawet po szczegółowej analizie jasne jest, że nie ma prawie żadnych szkód. Za drobne niedociągnięcia Prius otrzymał trzy punkty ujemne. Ale niemieccy dziennikarze przejadą tym samochodem kolejne 50 000 kilometrów, po których nie spodziewają się, aby sytuacja uległa zmianie.
PEŁNY RANKING NIEZAWODNOŚCI – SPRAWDŹ TUTAJ
3. Audi A4 Avant 2.0 TFSI (punkty ujemne: 2, ocena końcowa: 1)
Audi A4 wciąż aktualnej generacji B8 powinno być jednym z wysokiej jakości modeli wśród samochodów klasy średniej. I to właśnie potwierdził długoterminowy test Auto Bild. Niezawodność kombi z Ingolstadt jest ewidentna i ani technicznie, ani pod względem jakości wykonania, nie ma czego się przyczepić.
2. Audi A6 Avant C8 40 TDI (punkty ujemne: 1, ocena końcowa: 1)
Nowe A6 należy do absolutnej czołówki. Jedynym technicznym szkopułem był przypadkowy czujnik parkowania, z którym wielokrotnie pojawiały się problemy. Oprócz tego A6 jest pozbawione wad. Nowe A6 z silnikiem 2.0 TDI uzyskało jeszcze lepszą ocenę niż poprzednie, ale należy dodać, że nie przeprowadzono jeszcze pełnej analizy z rozebraniem samochodu, która może mać negatywny wpływ na wynik.
1. Audi A3 Sportback g-tron (punkty ujemne: 0, ocena końcowa: 1+)
Najlepszy z najlepszych, dumny zwycięzca wśród 50 samochodów. Pokazuje to, co Auto Bild i Dekra uważają za absolutny szczyt możliwości. Hatchback napędzany sprężonym gazem ziemnym rozwiał uprzedzenia i z pewnością zaskoczy zwolenników konwencjonalnego napędu. Ani jazda, ani analiza podzespołów nie wykazały żadnych problemów. Samochód nie otrzymał nawet jednego punktu karnego!