Ten Fiat Uno Turbo trafił do USA i został wystawiony na aukcję. Włoski sportowy hatchback ma 1.3-litrowy silnik turbo o mocy 105 KM i 5-biegową manualną skrzynię. Oprócz tego ma ciekawą historię, piękny stan, dość duży przebieg i… kosmicznie dużą cenę.
Ten Fiat Uno to prawdziwa perełka
Czy to może być najdroższy Fiat Uno na świecie? Czy jedyny taki? Z pewnością. Włoski producent nigdy nie był jedną z marek preferowanych przez Amerykanów. Kierowcy w USA preferują duże pojazdy, takie jak pickupy czy SUV-y. A w latach 80. czy 90. Fiat był kojarzony z takimi modelami jak Cinquecento, czy Uno.
Fiat Uno stanowi rzadko spotykany widok nawet na polskich ulicach. Wyobraźcie więc sobie ten egzemplarz z 1988 roku przemierzający ulice Stanów Zjednoczonych. Fiat Uno Turbo, który trafił na aukcję Bring a Trailer to egzemplarz z 1988 roku. Został wyprodukowany we Włoszech, a do USA trafił z Portugalii w 2020 roku.
Na zdjęciach widzimy, że samochód jest w dobrym stanie, wyróżnia się połączeniem czerwonej karoserii z czarnymi naklejkami po bokach z napisem Turbo. Mamy też grill i lusterka w kolorze nadwozia. Znajdziemy też czerwone pasy bezpieczeństwa.
Tylny spojler i turbosprężarka
Uno ma czarne zderzaki z dodatkowymi reflektorami, plastikowe listy na błotnikach oraz boczne progi. 13-calowe felgi aluminiowe mają centralną osłonę Abartha, a tylny spojler dopełnia pięknego, rajdowego wyglądu tego Uno Turbo.
Wewnątrz Fiat wygląda niemal tak samo, jak każde inne Uno sprzedawane na naszym rynku w latach 80, czy na początku 90. Są jednak pewne drobne różnice, jak na przykład wskaźnik ciśnienia turbosprężarki w centralnej części, czy czteroramienną kierownicę.
„Niezłe” wyposażenie i kosmiczna cena
Siedzenia z wydrążonymi zagłówkami mają wyhaftowaną nazwę samochodu i przeważają tu szarości i czerwienie, które znajdziemy także na boczkach drzwi. Aby zachować sportowy klimat, również pasy bezpieczeństwa są czerwone. Wśród wyposażenia znajdziemy tu m. in. elektrycznie sterowane szyby, ogrzewanie i radio z odtwarzaczem CD. Obecny jest także szyberdach.
Gdy ten Fiat opuszczał fabrykę, silnik 1.3 turbo dostarczał 105 KM przy 5750 obr/min. Na dziś wydają się to liczby niewielkie, ale nie możemy zapominać, że Uno Turbo ważyło zaledwie 845 kg. Ten samochód z manualną skrzynią biegów z pewnością da przyszłemu właścicielowi mnóstwo frajdy. A ten raczej nie należy do biednych… Za samochód z dość pokaźnym przebiegiem 202 000 km zapłacił bowiem 17 000 dolarów (67 tys. złotych)