To najdroższa Toyota Yaris na świecie. Nowy właściciel wydał na nią ponad 0,5 mln złotych

Toyota GR Yaris to bardzo imponujący samochód i prawdopodobnie najlepszy obecnie dostępny hot hatch w sprzedaży. Jest również bardzo poszukiwany – do tego stopnia, że ktoś zapłacił właśnie grubo ponad pół miliona złotych za limitowaną edycję. Omawiany model to specjalny GRMN Yaris, zaprezentowany 12 miesięcy temu jako wariant ograniczony tylko do rynku japońskiego. 

Toyota-GRMN-Yaris-2
Podaj dalej

Najdroższa Toyota Yaris na świecie

Toyota-GRMN-Yaris-2
fot. Toyota

Toyota wprowadziła do limitowanego Yarisa szereg ulepszeń. Jak zauważają portale Autoracing czy Drive, ktoś zapłacił w Japonii za swój model 18 165 000 jenów, czyli około 600 tys. złotych. Stanowi to oszałamiającą sumę i ponad dwukrotność sugerowanej ceny detalicznej samochodu. 

Japończycy zbudują zaledwie 500 egzemplarzy GRMN, a Toyota oferuje swój samochód z pakietami Circuit lub Rally. Ten konkretny sprzedany za tak ogromną sumę został wyposażony w pakiet Circuit. Ale jak sama nazwa wskazuje, został on opracowany specjalnie z myślą o jeździe na torze wyścigowym. W Japonii taki samochód rozpoczyna się od 280 000 zł. 

Toyota-GRMN-Yaris-2
fot. Toyota

Ale GRMN Yaris otrzymał wiele ulepszeń. Usunięto tylne siedzenia i zamontowano maskę z włókna węglowego. Ponadto, producent zwiększył liczbę zgrzewów punktowych o 545 w porównaniu ze standardowym samochodem, aby poprawić sztywność nadwozia. Modele z pakietem Circuit wyposażone są w 18-calowe kute felgi BBS, większe hamulce i regulowane amortyzatory Bilstein. Toyota ma też nowy przedni splitter, szersze listwy progowe, czy tylne skrzydło z włókna węglowego. Samochód waży o 20 kg mniej od standardowej edycji GR. 

Toyota-GRMN-Yaris-2
fot. Toyota

Moc taka sama, ale moment obrotowy do góry

W 3-cylindrowym, turbodoładowanym silniku o pojemności 1.6 pojawiło się również kilka ulepszeń. Co prawda moc pozostała taka sama i wynosi 268 KM, ale moment obrotowy został zwiększony z 370 Nm do 390 Nm. Pojawiła się też 6-biegowa manualna skrzynia biegów o niższym przełożeniu. Podobnie jak mechanizmy różnicowe o ograniczonym poślizgu zarówno z przodu jak i z tyłu. Standardowy GR Yaris wykorzystuje dyferencjały typu Torsen. 

Sprzedawany na aukcji pakiet GRMN Yaris Circuit jest pomalowany na matową stal, kolor, który będzie dostępny w liczbie zaledwie 50 sztuk. Ale samochód ma przebieg zaledwie 66 kilometrów. 

Toyota-GRMN-Yaris-2
fot. Toyota

Przeczytaj również