Ten używany SUV kusi bardzo niskimi cenami. Jego silniki są jednak wyjątkowo wadliwe

Bardzo poszukiwany SUV przyciąga klientów szukających używanego samochodu swoimi niskimi cenami. Niestety, jego silniki są wyjątkowo wadliwe, choć jest to samochód, który spełnia wszystkie oczekiwania poza tym jednym. 

peugeot-2008-suv-diesel
Podaj dalej

Ten SUV jest tani, ale może być pułapką

peugeot-2008-suv-diesel
fot. Peugeot

Peugeot 2008 nie jest oceniany zbyt dobrze w niemieckim raporcie TUV. W przypadku aut 2- i 3-letnich plasuje się dopiero na 92. miejscu z awaryjnością na poziomie 5,7%. SUV nie awansuje na wyższe pozycje nawet z wiekiem. Istnieją oczywiście inne popularne samochody, które mają podobnie zły bilans, jednak ich średnie przebiegi są znacznie wyższe, co niejako usprawiedliwia częstsze awarie. 

Np. Skoda Octavia ma podobną awaryjność w przypadku aut 2- i 3-letnich, jednak z wiekiem wskaźnik ten maleje. Dobrze jeżdżące samochody służbowe często stają się prywatne. Peugeot 2008 nie jest jednak wybierany jako samochód służbowy, więc jego średni przebieg dla aut 8-9 letnich wynosi zaledwie 73 000 km. 

Czy ten SUV jest zatem godny uwagi? Czy warto kupić używanego Peugeota 2008 pierwszej generacji? Dane TUV dają stosunkowo jasną odpowiedź – to ryzykowna gra, w której łatwo można przegrać. 

peugeot-2008-suv-diesel
fot. Peugeot

Wysoki przebieg i niska moc

Ceny samochodu są naprawdę atrakcyjne, a najtańsze egzemplarze zaczynają się już od około 23-24 tys. złotych. Te będą miały jednak spory przebieg (powyżej 200 000 km) i mniejszą moc. 

Francuski SUV nie był jednak doskonały pod tym względem. Zakres osiągów zaczyna się od silnika typu Diesel o mocy zaledwie 68 KM, a najmocniejsza benzyna też nie zachwyca swoimi 173 KM. Większość wariantów skrywa pod maską diesla lub 1,2-litrowy, trzycylindrowy silnik benzynowy. Oczywiście silnik HDi ma niskie pragnienie na paliwo, ale zamiast automatu wybierz 6-biegowego manuala. 

peugeot-2008-suv-diesel
fot. Peugeot

Komora silnika to miejsce, w którym potrzebna jest maksymalna czujność. Po pięciu latach eksploatacji jednostki napędowy cierpią na nadmierne wycieki oleju i awarie układu wydechowego 16 razy częściej niż przeciętna. Ponadto, musisz pogodzić się z mniejszym oporem hamowania. Korozja nie jest jednak problemem, choć często występują pęknięte sprężyny.

Wymiana przednich i tylnych świateł staje się niemal pewnikiem. W ten sam sposób dość często padają moduły ABS i ESP, a zautomatyzowana skrzynia biegów ETG5 też nie jest wzorem bezawaryjności. Dodatkowo, należy wspomnieć o akcjach serwisowych, które dotyczyły wadliwe czujnika temperatury wody i ryzyka samozapłonu. 

Przeczytaj również