Ten nowy SUV oferuje luksus BMW w cenie Skody. Ma stary dobry silnik spalinowy i jest bardzo oszczędny

Czasy, kiedy nadwozia sedan i kombi dominowały na rynku już dawno minęły. Dziś większość potencjalnych klientów wybiera nadwozie typu SUV, które skutecznie wypchnęło z motoryzacyjnej mapy świata bardziej tradycyjne kształty. Ale ta zmiana wydaje się nie być najważniejszą, jaka dotknęła kierowców. Również „tradycyjni” europejscy klienci będą mieli wkrótce niemały problem. 

nowy-suv-exeed-europa
Podaj dalej

SUV oferujący wrażenia jak w BMW za cenę Skody

nowy-suv-exeed-europa
fot. Chery

Kiedyś była Skoda, Volkswagen, BMW, czy Peugeot. Teraz jednak coraz mocniej do europejskich klientów pukają producenci z Chin. Mają oni bardzo poważne argumenty do tego, aby podbić również drogi Starego Kontynentu. Ich samochody są wyposażone w najnowszą technologię, wyglądają naprawdę świeżo, a do tego nie kosztują miliona monet. 

Jeszcze kilka lat temu wszyscy śmiali się z takich producentów jak KIA. Gdy jednak ich samochody zaczęły dorównywać innym europejskim producentom, śmiech szybko przeszedł na stronę producenta. Dziś KIA traktowana jest na równi z innymi producentami i zresztą jest to całkowicie sprawiedliwe. Podobna przyszłość czeka producentów samochodów z Chin. 

nowy-suv-exeed-europa
fot. Chery

Chiński gigant Chery chce rozpocząć swoją ofensywę na rynek europejski. Firma kilka dni temu potwierdziła, że jej marki Omoda, Jaeco i Exlantix pojawią się w naszych krajach, ale to dopiero początek. Chińczycy nie chcą ograniczać się tylko do podstawowych modeli, dlatego będziemy mogli także kupić auta Exeed. Mają one być zbliżone do produktów takich firm jak BMW, czy Mercedes. Ale ceny mają bardziej przypominać Skodę. 

nowy-suv-exeed-europa
fot. Chery

Ma dużo zalet i na pewno osiągnie dobre wyniki w Europie

W wywiadzie udzielonym portalowi Autocar, główny inżynier firmy Chery potwierdził taki stan rzeczy. Przyznał on, że w zależności od zapotrzebowania na danym rynku firma Exeed może w łatwy sposób dopasować swoją ofertę pod kątem jednostek silnikowych. Może to być zatem benzyna, diesel, hybryda, czy nawet elektryk. Zdaniem inżyniera SUV może konkurować z dużo bardziej ugruntowanymi na rynku producentami, takimi jak wspomniane BMW czy Mercedes. 

Peter Martin, inżynier Chery: – Dostępny jest szeroki wybór opcji. Obejmują one silniki spalinowe, hybrydy plug-in, czy układy elektryczne. Dzięki temu możemy dostosować naszą ofertę tak, aby pasowała do popytu na każdym z rynków. Możemy oferować nasze samochody po konkurencyjnych cenach. Przy zachowaniu wrażeń i technologii premium, które odpowiadają BMW czy Mercedesowi. Moimi punktami odniesienia przy projektowaniu modeli Exeed są Mercedes, BMW, Tesla i Lexus. Nie będziemy aż tak dobrzy, ale zaoferujemy podobne doświadczenia.

nowy-suv-exeed-europa
fot. Chery

Przeczytaj również