Ten nowy silnik to prawdziwa rewolucja! Oferuje 342 KM, ale tak naprawdę to 1024 KM

Ten nowy silnik to prawdziwa rewolucja! Oferuje 342 KM, ale tak naprawdę to 1024 KM

silnik-elektryczny-gm-ultium-motors

Podaj dalej

General Motors zaprezentował swój nowy silnik elektryczny o nazwie Ultium Drive, który ma być prawdziwą rewolucją. Wszystko dlatego, że jako pierwszy może być sparowany nie z dwoma, a trzema jednostkami naraz. To otwiera zupełnie nowe możliwości przed kultowym producentem. 

Nowy elektryczny silnik od GM

silnik-elektryczny-gm-ultium-motors

GM wprowadził aż trzy silniki elektryczne, w tym silnik przedni o mocy 241 KM. Dołączył do niego mocniejszy silnik o mocy 342 KM. Może być zamontowany zarówno z przodu jak i z tyłu. Firma wprowadziła również trzeci „silnik wspomagania napędu na wszystkie koła”, który legitymuje się mocą 83 KM. 

W jednym pojeździe mogą być użyte aż trzy silniki elektryczne, co zostało zademonstrowane na podstawie GMC Hummera EV. Potężny pickup ma zostać wprowadzony na rynek jesienią tego roku z szacowaną mocą 1024 KM. 

silnik-elektryczny-gm-ultium-motors

Firma twierdzi, że każdy silnik jest częścią „skalowalnej” rodziny. Ma wspólne zasady projektowania, a także podobne strategie narzędziowe i produkcyjne. Powinno to pomóc w obniżeniu kosztów. Producent samochodów zauważył, że wszystkie jednostki zostały skalibrowane we własnym zakresie, aby zapewnić najwyższy poziom osiągów w pojazdach elektrycznych opartych na Ultium Drive. 

Ale jak to? 3 silniki w jednym aucie?

Oprócz zaprezentowania silników elektrycznych, GM ujawnił kilka szczegółów na temat sterowników Ultium Drive. Pomagają one określić najbardziej wydajne „sposoby dystrybucji momentu obrotowego w systemach trzysilnikowych”. 

silnik-elektryczny-gm-ultium-motors

GM dokonał tego przy użyciu sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, a firma twierdzi, że oprogramowanie można wykorzystać ponownie w wielu aplikacjach. To zapewni szybki czas wejścia na rynek, a także podstawę przyszłej ekspansji pojazdów elektrycznych. 

Firma dodaje, że silnik, elektronika sterująca, moduł zasilania, są bezpośrednio zintegrowane z jednostkami Ultium Drive. Pomaga to zmniejszyć złożoność produkcji, a także koszty. Co więcej, niektóre komponenty pod względem rozmiaru i wagi skurczyły się nawet o 50%.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News