Ten nowy silnik to prawdziwa rewolucja! Oferuje 342 KM, ale tak naprawdę to 1024 KM

General Motors zaprezentował swój nowy silnik elektryczny o nazwie Ultium Drive, który ma być prawdziwą rewolucją. Wszystko dlatego, że jako pierwszy może być sparowany nie z dwoma, a trzema jednostkami naraz. To otwiera zupełnie nowe możliwości przed kultowym producentem. 

silnik-elektryczny-gm-ultium-motors
Podaj dalej

Nowy elektryczny silnik od GM

silnik-elektryczny-gm-ultium-motors

GM wprowadził aż trzy silniki elektryczne, w tym silnik przedni o mocy 241 KM. Dołączył do niego mocniejszy silnik o mocy 342 KM. Może być zamontowany zarówno z przodu jak i z tyłu. Firma wprowadziła również trzeci „silnik wspomagania napędu na wszystkie koła”, który legitymuje się mocą 83 KM. 

W jednym pojeździe mogą być użyte aż trzy silniki elektryczne, co zostało zademonstrowane na podstawie GMC Hummera EV. Potężny pickup ma zostać wprowadzony na rynek jesienią tego roku z szacowaną mocą 1024 KM. 

silnik-elektryczny-gm-ultium-motors

Firma twierdzi, że każdy silnik jest częścią „skalowalnej” rodziny. Ma wspólne zasady projektowania, a także podobne strategie narzędziowe i produkcyjne. Powinno to pomóc w obniżeniu kosztów. Producent samochodów zauważył, że wszystkie jednostki zostały skalibrowane we własnym zakresie, aby zapewnić najwyższy poziom osiągów w pojazdach elektrycznych opartych na Ultium Drive. 

Ale jak to? 3 silniki w jednym aucie?

Oprócz zaprezentowania silników elektrycznych, GM ujawnił kilka szczegółów na temat sterowników Ultium Drive. Pomagają one określić najbardziej wydajne „sposoby dystrybucji momentu obrotowego w systemach trzysilnikowych”. 

silnik-elektryczny-gm-ultium-motors

GM dokonał tego przy użyciu sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, a firma twierdzi, że oprogramowanie można wykorzystać ponownie w wielu aplikacjach. To zapewni szybki czas wejścia na rynek, a także podstawę przyszłej ekspansji pojazdów elektrycznych. 

Firma dodaje, że silnik, elektronika sterująca, moduł zasilania, są bezpośrednio zintegrowane z jednostkami Ultium Drive. Pomaga to zmniejszyć złożoność produkcji, a także koszty. Co więcej, niektóre komponenty pod względem rozmiaru i wagi skurczyły się nawet o 50%.

Przeczytaj również