Skoda Octavia RS iV ma jeden koszmarny błąd. Uwagę na niego zwrócił niemiecki tuner [ZDJĘCIA]

Niemiecki tuner naprawił błąd popełniony przez markę Skoda przy hybrydowej Octavii RS. Ten wariant sportowej Octavii już sam w sobie jest kontrowersyjny, a Skoda oprócz niezbyt przekonującej kombinacji małego silnika spalinowego z elektrycznym, musiała popełnić jeszcze taki błąd… 

skoda-octavia-rs-iv-hybryda-zawieszenie
Podaj dalej

Skoda Octavia RS iV – teraz jest OK!

skoda-octavia-rs-iv-hybryda-zawieszenie

Aktualna oferta Octavii RS jest szersza niż kiedykolwiek wcześniej. Tak jak poprzednio, klienci mają do wyboru benzynę i Diesel, z których pierwszy rozwija 245 KM, a drugi 200 KM. Można wybierać między wariantami z automatyczną skrzynią biegów, lub napędem na przednie i tylne koła. Po raz pierwszy w ofercie pojawiła się jednak hybryda typy plug-in. 

Mimo iż ma pod maską silnik benzynowy w połączeniu z elektrycznym, generuje taką samą moc 245 koni mechanicznych, jak dwulitrowa benzyna. Mimo tych samych liczb, wersja spalinowa i hybrydowa ma jednak kluczowe różnice w dynamice. 

skoda-octavia-rs-iv-hybryda-zawieszenie

Skoda przy wersjach „tradycyjnych” obniżyła Octavię RS o 15 milimetrów w porównaniu do zwykłego modelu. Ale Octavia RS iV nie otrzymała obniżonego podwozia… Zamiast tego wygląda zupełnie tak, jak normalny model. Wydaje się to trochę niestosowne, a w zakrętach trzeba brać pod uwagę większe nachylenie nadwozia przy wyższych prędkościach. Takie coś po prostu nie pasuje do samochodu sportowego. 

Tuner przygotował receptę, która nie jest wcale droga

skoda-octavia-rs-iv-hybryda-zawieszenie

Niemiecka firma tuningowa H&R specjalizująca się w podwoziach postanowiła pomóc właścicielom. Skoda Octavia RS iV otrzymała więc gotowy zestaw sprężyn, które współpracują ze standardowymi amortyzatorami i obniżają samochód o 30 mm z przodu i 25 mm z tyłu. Dzięki temu samochód nie tylko prowadzi się lepiej, ale przede wszystkim wygląda dużo lepiej. 

Pod tym względem H&R nie zostawia niczego przypadkowi. Oprócz sprężyn oferuje także podkładki, które mogą zwiększyć rozstaw osi o co najmniej 6 mm. Tak więc można oczekiwać znacznie większej stabilności, nie tylko w zakrętach. Tuner dodaje też, że udało im się zachować odpowiedni komfort i nawet ostrzejsza jazda nie pozbawi was kręgosłupa. 

skoda-octavia-rs-iv-hybryda-zawieszenie

Akcesoria tuningowe nie są koszmarnie drogie. Sprężyny obniżające dostępne są w cenie 354 euro (1600 zł), a podkładki zaczynają się od 44 euro (207 zł). Sama Skoda Octavia RS iV z napędem hybrydowym plug-in kosztuje od 178 000 zł w wersji kombi. 

Przeczytaj również