Skoda Octavia RS iV – teraz jest OK!
Aktualna oferta Octavii RS jest szersza niż kiedykolwiek wcześniej. Tak jak poprzednio, klienci mają do wyboru benzynę i Diesel, z których pierwszy rozwija 245 KM, a drugi 200 KM. Można wybierać między wariantami z automatyczną skrzynią biegów, lub napędem na przednie i tylne koła. Po raz pierwszy w ofercie pojawiła się jednak hybryda typy plug-in.
Mimo iż ma pod maską silnik benzynowy w połączeniu z elektrycznym, generuje taką samą moc 245 koni mechanicznych, jak dwulitrowa benzyna. Mimo tych samych liczb, wersja spalinowa i hybrydowa ma jednak kluczowe różnice w dynamice.
Skoda przy wersjach „tradycyjnych” obniżyła Octavię RS o 15 milimetrów w porównaniu do zwykłego modelu. Ale Octavia RS iV nie otrzymała obniżonego podwozia… Zamiast tego wygląda zupełnie tak, jak normalny model. Wydaje się to trochę niestosowne, a w zakrętach trzeba brać pod uwagę większe nachylenie nadwozia przy wyższych prędkościach. Takie coś po prostu nie pasuje do samochodu sportowego.
Tuner przygotował receptę, która nie jest wcale droga
Niemiecka firma tuningowa H&R specjalizująca się w podwoziach postanowiła pomóc właścicielom. Skoda Octavia RS iV otrzymała więc gotowy zestaw sprężyn, które współpracują ze standardowymi amortyzatorami i obniżają samochód o 30 mm z przodu i 25 mm z tyłu. Dzięki temu samochód nie tylko prowadzi się lepiej, ale przede wszystkim wygląda dużo lepiej.
Pod tym względem H&R nie zostawia niczego przypadkowi. Oprócz sprężyn oferuje także podkładki, które mogą zwiększyć rozstaw osi o co najmniej 6 mm. Tak więc można oczekiwać znacznie większej stabilności, nie tylko w zakrętach. Tuner dodaje też, że udało im się zachować odpowiedni komfort i nawet ostrzejsza jazda nie pozbawi was kręgosłupa.
Akcesoria tuningowe nie są koszmarnie drogie. Sprężyny obniżające dostępne są w cenie 354 euro (1600 zł), a podkładki zaczynają się od 44 euro (207 zł). Sama Skoda Octavia RS iV z napędem hybrydowym plug-in kosztuje od 178 000 zł w wersji kombi.