Skoda pokazała zupełnie nowy model! Kosmiczny samochód ma 289 KM i wygląda obłędnie [ZDJĘCIA]

Skoda odsłoniła dziś zupełnie nowy model – to Fabia RS Rally2, która została zaprezentowana w siedzibie czeskiego producenta w Mladzie Bolesław. Ten samochód nie trafi jednak do sprzedaży dla każdego, bowiem auto ma kontynuować sukcesy rajdowe modeli poprzednich Fabii – R5 i Rally2 evo.

skoda-fabia-rally2
Podaj dalej

Skoda pokazała zupełnie nowy model

skoda-fabia-rally2
fot. Skoda

Skoda Fabia RS Rally2 zostałą oficjalnie zaprezentowana w czeskiej Mladzie Bolesław. Nowe auto producenta zza naszej południowej granicy ma kontynuować sukcesy dobrze znanych fanom rajdów modeli R5 i Rally2 evo. 

Nowa konstrukcja czeskiej marki bazuje na nowej generacji Skody Fabii, która pojawiła się na rynku w 2021 roku. Podobnie jak jej poprzednicy, została stworzona na bazie regulaminów FIA, które jasno określają kształt pojazdów klasy Rally2. 

skoda-fabia-rally2
fot. Skoda

Silnik o mocy 289 KM i napęd 4×4

Oznacza to, że auto jest napędzane turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1,6, rozwijającym moc 289 koni mechanicznych i dysponujący momentem 430 Nm . Napęd przenoszony jest za pośrednictwem pięciobiegowej sekwencyjnej skrzyni biegów. Oczywiście auto wyposażone jest w napęd 4×4. 

Chcąc mieć pewność, ze nowa konstrukcja z marszu okaże się jedną z najlepszych w klasie Skoda Motorsport zaangażowała najlepszych dostępnych inżynierów, techników i mechaników. Ponadto za rozwój auta odpowiedzialne był gwiazdy rajdowych mistrzostw świata: Andreas Mikkelsen, kris Meeke, Jan Kopecky i Emil Lindholm. 

Sprawdzając możliwości i wytrzymałość konstrukcji do jazdy wybrano m.in. mroźne odcinki w Finladnii, równe jak stół hiszpańskie asfalty oraz szutrowe oesy we francuskim Fontjoncouse.

skoda-fabia-rally2
fot. Skoda

Bezpieczeństwo i aerodynamika 

Skoda Motorsport poza osiągami auta i komforcie załogi mocno skoncentrowała się na kwestiach bezpieczeństwa. Zadba o nie m.in. podwozie nowej generacji oparte na platformie MQB-A0 grupy Volkswagena. Głównym powodem wykorzystania go było zwiększenie bezpieczeństwa w przypadku uderzeń w bok auta. Dodatkowo sześć warstw włókna węglowego i kevlarowa pianka uszczelnia kokpit chroniąc załogę przed ostrymi fragmentami. 

– Poświęciliśmy aerodynamice jeszcze wiecej czasu niż w przypadku obecnego auta. Głównym celem było zapewnienie większej sił docisku, jednocześnie zwiększając ogólną wydajność aerodynamiczną – mówił Lukas Vojik z działu aerodynamiki Skoda Auto.

skoda-fabia-rally2
fot. Skoda

Michal Hrabanek, szef Skoda Motorsport: – Jeśli stoisz w miejscu, to znaczy że zaczynasz się cofać. Dlatego opracowując nową Fabię RS Rally2, wykorzystaliśmy doświadczenie, które zdobyliśmy w poprzednim modelu i zoptymalizowaliśmy każdy szczegół. Celem było ulepszenie najbardziej udanego samochodu rajdowego na świecie. Jestem dumny z całego zespołu Skoda Motorsport, który z wielkim poświęceniem dążył do tego celu. Chciałbym również podziękować naszym kolegom z działu rozwoju serii: Fabia zapewniła nam doskonałą bazę dla Fabia RS Rally2. 

Przeczytaj również