Skoda nie boi się nikogo
Dahlheim powiedział, że klient decydujący się na samochód marki Skoda to zazwyczaj osoba klasy średniej do niższej. Oczekuje on od swojego samochodu funkcjonalności ponad wszystkie inne potrzeby, jak donosi Autonews Europe.
– Skoda jest idealnie przygotowana do radzenia sobie z segmentami, w których ludzie nie są w stanie pozwolić sobie na droższe samochody – powiedział szef Grupy VW podczas prezentacji online z analitykami na temat pozycjonowania marek grupy. – Pod względem ilościowym, w ujęciu procentowym, Skoda ma największy potencjał wzrostu.
Volkswagen nie ma żadnych intencji, aby Skoda w najbliższym czasie rywalizowała z tańszą marką Renault, Dacią. – Nie podoba nam się to porównanie, ponieważ Skoda ma dużo większą konkurencję. Tak wśród marek francuskich, jak również Forda.
SEAT i Volkswagen na liście
Christian Dahlheim mówiąc o francuskich markach miał na myśli Renault, Peugeota i Citroena. Jednak Skoda ma tak naprawdę znacznie więcej rywali których można wymieniać długo. To Toyota, Mazda, Honda, Hyundai, Opel, Kia czy Seat i Volkswagen.
Skoda nie ma oczywiście rywalizować z bardziej ekskluzywnymi samochodami VW, takimi jak Touareg, czy Arteon. Ale Octavia i Golf? Tu czeska marka ma już dużo większe pole do popisu.
Od czasów przejęcia Skody przez Volkswagena we wczesnych latach 90. celem marki było zachowanie jej tożsamości. Przy jednoczesnym wykorzystaniu niemieckich standardów branżowych. Można śmiało stwierdzić, że to im się udało.
KIEROWCO! TO NAJLEPSZY MOMENT NA ZAKUP OPON! SPRAWDŹ PROMOCJE
Diesel i benzyna w zawyżonych cenach? Kierowco, uważaj gdzie tankujesz! Możesz dać się oszukać