LPG? Zapomnij!
Sprzedaż samochodów z silnikami CNG nie jest nawet zbliżona do LPG. A to przecież dobra i sprawdzona technologia. Ale sprężony gaz ziemny pozostaje najtańszym paliwem do podróżowania, co potwierdzają te liczby. Skoda z tym silnikiem pali tyle, co nic.
Skoda wprowadziła do swojej oferty silnik 1.0 G-TEC stosunkowo niedawno. Trzycylindrowy silniczek ma turbosprężarkę i dysponuje mocą okrągłych 90 KM. W teście rzeczywistego spalania Scala zasilana gazem ziemnym jest naprawdę tania.
Samochód na trasie spali ok. 3,4 kg/100 kilometrów. Przy cenie gazu ziemnego wynoszącej ok. 3,50 zł/kg okazuje się, że 100 kilometrów przejedziemy za… 11,90 zł. Aby osiągnąć taki wynik w samochodzie napędzanym LPG, musielibyśmy zejść ze spalaniem poniżej 5,5 litra, co wydaje się być wynikiem trudnym do osiągnięcia.
KIEROWCO! ODBIERZ BON NA 120 PLN DO WYDANIA NA STACJACH BENZYNOWYCH
Skoda Octavia jeszcze lepsza!
Skoda Scala G-TEC zostawiła za sobą kilku innych rywali napędzanych CNG. Nie oznacza to jednak, że wymienione samochody są mało oszczędne. Co to, to nie! Fiat Panda 0.9 TwinAir Turbo 80CV Natural Power czy SEAT Arona 1.0 TGI 90 CV spalą 3,6 kg/km.
Jeszcze lepiej niż Scala wypada w tym zestawieniu Octavia G-TEC. Duże kombi z silnikiem 1.5 spali tylko 2,9 kg/100 km, a oznacza to, że dystans ten pokonamy za… 10 złotych. Tylko nieco gorzej wypadł Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo 110 KM efom (3,2 kg/100 km).
Skoda Scala napędzana CNG nie będzie też przesadnie droga. Z niezłym pakietem wyposażenia, takim jak automatyczna klima, kamera cofania, czujniki, pełne reflektory LED, zapłacimy za nią 120 tys. złotych. Biorąc pod uwagę koszty podróży dużo niższe niż oferuje LPG, to godna uwagi oferta.
Nowa Skoda Octavia RS iV otrzyma 1,4-litrowy benzynowy silnik o łącznej mocy 245 KM